Thursday, September 18, 2014

Mat Sabu Ditegur Perwakilan Kerana Menjulang Jokowi Mengatasi Hadi Awang


Perwakilan Selangor Sallehin Muhyi yang disindir sebagai 'Orang Kaya Berempat' (kerana Sallehin adalah salah seorang 4 exco PAS dalam kerajaan Khalid Ibrahim), membidas Mat Sabu kerana menjulang Jokowi mengatasi Hadi Awang.

Sallehin berpendapat PAS harus fokus terhadap gerakan akidah dan bukan mengambil pendekatan populis seperti yang dicadangkan oleh para perwakilan yang berucap sebelumnya.

Dalam mempertahankan Hadi, beliau mengingatkan agar menjaga akhlak dan adab dalam menegur pemimpin.

Mungkin merujuk kepada road show PasMa di Selangor, Sallehin menyatakan ketidak selesaan apabila menegur sebilangan pemimpin-pemimpin PAS yang menggunakan platform berkenaan untuk menzahirkan perbezaan pandangan terhadap sesama pemimpin.

Mengulas isu MB Selangor, wakil Selangor itu menegaskan bahawa mereka akan patuh kepada pucuk pimpinan, majlis surah ulamak, disamping menerima apa juga keputusan dari pihak istana.

Diakhir ucapannya, Sallehin sempat berjenaka "Jangan tanya saya siapa MB Selangor," sambil disambut gelak ketawa dari para perwakilan. Mungkinkah ini bermaksud bakal MB adalah dari PAS?

Kebetulan pada masa itu telah pun pecah berita mengatakan majlis angkat sumpah MB Selangor akan diadakan pada Rabu, 23 September depan, melalui kenyataan pihak istana.

1 comment:

Self-Hypnosis said...

Semuanya bergantung kepada DYMM Sultan Selangor untuk isu MB.