Wednesday, September 17, 2014

Bala Tentera Hadi Tawan Pentas Muktamar Pemuda PAS - Mereka Bertindak Malukan Anwar Ibrahim


Tiada seorang pun perwakilan di Muktamar Pemuda PAS Pusat yang berani bangun, bila perwakilan Selangor, Hanapi Zulkapli membuat cabaran kepada mereka, "Siapa yang boleh setuju Khalid (Ibrahim) hilang integriti dalam pentadbirannya. Bangun!".

Menurut The Malaysian Insider, tiada perwakilan yang bangun menyangkal kenyataannya sebaliknya sambil menepuk meja, semua perwakilan menyatakan sokongan menteri besar Selangor itu berintegriti dalam pentadbirannya.

Malah Anwar Ibrahim menerima malu yang amat besar bila 2 orang Adun Selangor, Saari Sungib dan Hasnul Baharudin yang di'beli'nya telah dilabelkan sebagai pengkhianat dalam muktamar berkenaan.

Melihat keadaan ini, adalah amat sukar untuk 'anwarinas' untuk terus bertapak dalam PAS. Bak kata Saidina Ali,“Jika kamu mahu melihat masa depan sesebuah negara, maka lihatlah pemuda-pemudinya pada hari ini,” dan sesungguhnya ini adalah petanda 'anwarinas' ketandusan kader dalam barisan pelapis sayap berkenaan.

Begitu juga dengan kegagalan menunjukkan pendirian untuk cenderung bersama ulamak, Ketua Pemuda PAS Pusat Suhaizan Kaiat telah dimalukan bila dikaitkan dengan 'pengundi hantu' dalam mendapatkan jawatan yang disandangnya.

Baca tentang kekecohan dalam muktamar berkenaan pada sesi malam tadi di SINI.

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah...keluarlah mat sabu, husam, hatta, ks, ahamd awang, dzul, mahfoz, salehudin, ibnu kaiat dan seangkatan dgnnya...pas bkn baju kamu. Pd kamu mereka mungkin bodoh ketinggalan zaman...biarkan mereka dgn kebodohan mereka. Kamu semua cerdik...apakah layak sicerdik bersama sibodoh? Keluarlah...masuklah parti cerdik yg kamu sukai tp jgnlah terus memperbodohkan mereka yg dianggap bodoh oleh kamu. For once...be cerdik. Bagi mereka bodoh mereka dan bagi kamu cerdik kamu.

Anonymous said...

Penjilat burit burit cina cina pengganas komunis biaDAPigs samaada dari PAS ataupun UMNO perlulah dihapuskan. NAk sangat jilat burit cina cina pengganas komunis DAP masuk DAP la sial.