Sunday, September 14, 2014

Akhirnya Kumpulan Erdogan Dalam PAS Akui Tidak Punya Keupayaan Guling Hadi

“Walaupun kumpulan ulama diketuai Hadi cuba menyingkirkan kami, kami akan tunduk pada mereka – untuk masa ini – untuk kepentingan parti,” dedah seorang pemimpin PAS daripada kumpulan Erdogan, yang tidak mahu namanya disebut. - Malaysiakini
Portal Malaysiakini telah melaporkan kenyataan di atas, dengan tajuk laporan 'Bukan masanya untuk singkirkan Hadi'.

Melihat kepada kenyataan diatas, suatu kelemahan yang harus diakui oleh kumpulan Erdogan dalam PAS ialah gerak kerja mereka yang telah berbelas dan mungkin berpuluh tahun dalam PAS, hanya terarah kepada melahir 'jeneral-jeneral tanpa bala tentera'.

Blog Akar Umbi pernah menyebut (baca SINI), revolusi adalah gerakan massa yang perlu penyertaan bala tentera (pengikut) yang ramai, dalam mencipta ombak untuk membadai kumpulan ulamak dalam PAS.

Meskipun penguasaan yang amat ketara kumpulan Erdogan dalam Jawatatan Kuasa PAS Pusat, kelemahan mereka ialah tidak bersedia dengan sokongan kelompok massa di peringkat akar umbi PAS. Apatah lagi, back up dari sayap pemuda dan wanita tidak begitu kuat terhadap mereka.

Veteran PAS dan bekas wartawan politik, Subky Latif  mengulas kumpulan erdogan PAS menyebut,
"Belum ada daripada kalangan pimpinan PAS yang boleh menyamai Erdogan bagi pencabar pimpinan yang ada. Jika ada yang jadi macam Erdogan, Erdogan itu hanya ada seorang saja di dunia iaitu di Turki."
Seperkara lagi yang membantutkan perancangan mereka untuk menggulingkan Hadi ialah kesan dari gerak kerja penggulingan itu, bila mereka bakal dalam keadaan terpaksa, untuk berketuakan seorang badut (Mat Sabu) sebagai pemimpin mereka.

Tentunya dalam mengejar matlamat itu (menggulingkan kelompok ulamak), kerja mereka menjadi double kerana Mat Sabu yang sekadar memiliki akademik dan pemikiran yang rendah, juga perlu disingkirkan.

Oleh itu, tindakan terbaik buat mereka ialah memendamkan hasrat itu buat sementara waktu.

6 comments:

Anonymous said...

PAS dan UMNO adalah penbjilat burit burit cina cina biaDAPigs. PAS dan UMNO akan dihancorkan, nantikan kemunculan kuasa Bumiputra/islam baru yang akan merpertahankan Bumiputra/Islam di Malaysia.

Cukup sudah kita ditipu dan diporakperandakan oleh penjilat burit burit cina cina pengganas komunis biaDAPigs ini.

Labu8455 said...

Anon 3:57 PM - Selalu jilat burit ka ?

Anonymous said...

Pas tubyang bodo...tak pernah pandai pun...ulamak yg ada tahap low class...tahap babi

Anonymous said...

MAT SABU wajar duduk dalam DAP... sesuai.

Anonymous said...

Benar Puak Liberal atau Anwarian dah cukup majoriti dalam Pas Pusat untuk singkir Hadi namun belum ada calon yg (palakon neutral) untuk diketengahkan...Tapi itu..pilihan kedua.. pilihan pertama.. Hadi akan disingkir cara trap...dan ini pasti akan berlaku dalam masa terdekat.. sebab puak musang berbulu ayam ini telah dikenal pasti olih pemimpin Ulama..dan fitna dan adudumba mereka selama ini..dah terbongkar.. Untuk selamat kan Pas dari dihijack olih Anwarian..Hj Hadi perlu bertindak cepat dan tergas..Harakah Daily perlu digantung ...sebab ini alat utama anwarian..secara halus menembusi minda para ahli pas..

Anonymous said...

Usah dihiraukan comment Anon 3;57pm ..dia ni Mat Sabu.. sipenjilat ..menyamar Anon... Minda dan selera dia pon orang dah kenal.. Pada Anon ni kita ucapkan..Jahanam pada Jilat Menjilat..hak orang..