Tuesday, January 11, 2011

PAS Pun Dah Dijangkiti Politik Diluar Tabii Anwar Ibrahim!

PAS mengambil kesempatan disebalik titisan airmata Sasterawan Negara Abdullah Hussain untuk menojolkan diri sebagai ‘Wira’. Kehadiran Dr Siti Mariah Mahmud, Ahli Parlimen PAS Kota Raja di tempat pembakaran novel ‘Interlok’ mengundang kedukacitaan kepada para sasterawan.

Dr Mariah sendiri mengaku menerima beberapa SMS sebagai reaksi terhadap kehadirannya . Antaranya,

Saya sudah mula menerima sms yang diajukan (forwardkan) kepada saya oleh sahabat-sahabat. SMS yang mereka terima daripada NGO dan nama besar dalam dunia penulisan - Pak Samad dan Dinsman.

Sms yang di ajukan oleh Yb Teresa Kok: Why Dr Maria involved bakar buku Interlock? Dia tak faham seni ke3?tq

Sms dari Pak Samad : Saya baru baca berita tentang sokongan YB Dr Mariah Mahmud (PAS) terhadap MIC mengkritik Abdullah Hussein dan “Interlok”nya, malah menyaksikan pembakaran novel dan gambar Abdullah Hussein. Saya putuskan tidak hadir dimajlis PAS di tenang….. Pak Samad

Sms dari Dinsman: Mngapa dr Mariah ikut sokong bakar novel Interlok? Tentu dia x faham apa masalah sbnar. Tlg lihat knyataan penuh Paksi mngnai isu ini dlm Malaysiakini 5 jan

Pembelaan diri (pembohongan?)penuh Dr Mariah RUJUK DISINI.

Dr Mariah mendakwa kehadirannya bertujuan ‘menyejukkan keadaan’. Kemudian tampil pula Pemuda PAS dengan kenyataan berunsur hero filem Tamil yang sedia menjadi orang tengah diantara budayawan (sasterawan) dengan kaum India.

Ketara sangat ‘talam dua muka’ PAS. Soalnya sekarang, dah alang-alang mempertemukan kedua-dua belah pihak, boleh bela Kementerian Pelajaran Malaysia sekalikah? Bakal menjerat diri sendirilah PAS gamaknya.

Benar kata Ezam Mohd Nor, cara politik Anwar Ibrahim adalah merbahaya. Dengan puak ini dia cakap lain dan dengan puak yang lagi satu dia cakap lain. Cuma Ezam tak istilahkan cara itu POLITIK DILUAR TABII, tetapi itu saya yang kata.

Akhirnya, PAS pun dah dijangkiti POLITIK DILUAR TABII Anwar Ibrahim!

1 comment:

usin said...

dalam ISLAM menyorokkan sesuatu kebenaran krn ingin mendapatkan imbuhan/keuntungan berbentuk keduniaan adalah munafik. dalam konteks ini apa istilah kpd pendekatan yang pas ambil? bukan ke ia termasuk dalam pengistilahan MUNAFIK? ada org pas brani komen?