Friday, January 14, 2011

Khalid Akan Bubar DUN Selangor Mac 2011?

Mungkin Khalid Ibrahim sedang mencongak-congak untuk membubarkan DUN Selangor. The Star Online melaporkan setiap ADUN PR akan menerima peruntukan RM 1 juta untuk kawasan masing-masing.

Dalam hubungan yang sama, TVS melaporkan yang itu dalah perancangan komprehensif 3 bulan akan datang dalam menentukan pengurusan negeri yang lebih cekap.

Tidak diperincikan pula maksud ‘3 bulan yang akan datang’. Apakah ia bermaksud ADUN mesti menghabiskan peruntukan dalam masa 3 bulan? Kalau demikian, sia-sialah soal siasat SELCAT yang meragui peruntukan langsainya RM500 ribu dalam tempoh 3 bulan yang dilakukan oleh ADUN-ADUN BN sebelum PRU yang lalu.

Dalam hal yang lain, pada bulan yang lalu seorang sahabat saya, telah pergi ke sebuah pejabat Penyelaras DUN PR berhubung dengan khairat bantuan warga emas. Sahabat saya dimaklumkan oleh petugas pejabat Penyelaras DUN tersebut, bahawa pendaftaran warga emas akan berakhir pada bulan Mac 2011.

Apakah makna semua ini? Peruntukan RM1 juta diberi kepada ADUN PR untuk kawasan masing-masing dan pada masa yang sama pendaftaran khairat bantuan warga emas pula akan berakhir pada Mac 2011. Adakah ini bermakna Khalid Ibrahim bakal membubarkan DUN Selangor dalam tempoh tersebut?

No comments: