Friday, September 26, 2014

Ujian Pertama Azmin - Sultan Murka Kepada DAP & PKR Tapi Ucap Terima Kasih Kepada Rakyat

"Seterusnya Beta mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada rakyat negeri Selangor yang menyokong Beta dalam kemelut pelantikan menteri besar di negeri Selangor dan mempercayai Beta dalam menyelesaikan kemelut ini (perlantikan MB Selangor)," - Sultan Sharafuddin Idris Shah
Dalam majlis Angkat Sumpah Jawatan anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor, menzahirkan ucapan terima kasih kepada rakyat yang menyokong baginda dalam penyelesaian kemelut perlantikan MB Selangor.

Namun baginda kelihatan bernada murka terhadap ahli-ahli poltik, khususnya PKR yang mengelirukan rakyat, malah mempertikaikan kuasa baginda seperti dimetrikan dalam Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor 1959.

Baginda turut kecewa apabila bekas MB TS Khalid Ibrahim ditohmah dengan pelbagai tuduhan, malah berlarutan hingga dalam bulan Ramadhan yang mulia.

Kebetulan, menjelang majlis angkat sumpah petang tadi, saya menyaksikan sendiri Sultan apabila berselisih di Plaza Tol Sg Rasau, yang saya yakin baginda dalam perjalanan ke Istana Shah Alam, Klang.

Kemudian saya berselisih pula dengan MB Selangor Azmin Ali, di Lebuhraya Perseketuan bertentang dengan kampus UiTM, Shah Alam. Bermakna, Azmin dibelakang Sultan.

Dalam keadaan itu, apakah Azmin yang menyambut Sultan, atau Sultan yang menyambut Azmin di istana?

1 comment:

Anonymous said...

Ada kah teks penuh ucapan tuanku?
Video penuh ucapan tuanku?
Terima kasih