Tuesday, June 7, 2011

Ada Sesiapa Nak Sponsor Pampers Kat Sam Ketot Untuk Sertai BERSIH 2.0?

Aku dengar cakap-cakap orang Ketua Angkatan Muda Keadilan pernah terkencing dalam seluar. Tapi dek kerana pampers untuk orang dewasa sudah melambak dipasaran, Shamsul Iskandar Mohd Akin makin berani mencabar orang.

Bila Perhimpunan BERSIH 2.0 dirancang akan diadakan pada Julai 2011, dia pun ambil kesempatan nak jadi jaguh. Dia mencabar Menteri KDN DS Hishamuddin Hussein. Tapi berulang-ulang kali aku cuba faham cabaran si Sam Ketot ni, tapi aku tak nampak pun cabaran secara jantan. Aku paste kenyataannya dari Keadilandaily:-

“Saya cabar Hishammuddin supaya menarik balik ugutan tidak berasas beliau yang jelas melihatkan ketidakmatangannya berhadapan perkara itu.

“Tidak timbul Kementerian Dalam Negeri (KDN) perlu takut sekiranya perhimpunan BERSIH 2.0 dijalankan bulan depan kerana pengalaman sebelum ini menyaksikan perhimpunan tersebut tidak mengganggu-gugat keselamatan negara,”

Kalau berdasarkan ayat-ayat di atas, itu bukan cabaran tapi rayuan. Kalau cabaran, tentu ada kandungan "kalau berani tangkap kami dan sumbat dalam lokap polis". Itu baru betul cabaran.

Si Sam Ketot ni sebenarnya nak cabar Chegu Bard kot? Chegu Bard awal-awal lagi telah berikrar untuk sertai BERSIH 2.0 bersama Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan tentunya tercabar Sam Ketot kalau tak turut serta dengan menjanjikan 5,000 anggota AMK.

Nampaknya, Sam dan Chegu Bard masing-masing nak tunjuk kekuatan. Lantaklah kau orang.

2 comments:

Anonymous said...

Pampers mahal, belikan tuala wanita je...

Tuan Tanah said...

woi sam ketot sundal ada hati nak cabar KDN..haritu perkasa tunggu korang kat chan sow lin,mana luorang pergi??terkencit korang lari masa tu..kalau aku jumpa kau kat melak siaplah aku kuti kepala kau celaka..kalau hang tuah hidup lagi dia nilah yang akan jadi lanun2 yang kena perambat tu

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!