Tuesday, June 7, 2011

Mengapa Perlu Pilihanraya Masjid Tapi Tidak di Tokong, Kuil dan Gereja?



Perlukah semua institusi perlu demokrasi termasuk dalam institut masjid?

Pemilihan Khulafa' Ar-Rasyiddin pun bukan dibuat secara demokrasi total, kerana ia dibuat oleh majlis syura dikalangan para sahabat Rasulullah.

Kalau nak buat pendemokrasian, buatlah di tokong, kuil dan gereja.

Jelas DAP nak melaga-laga dan memisahkan Melayu Islam bermula dari peringkat bawah.

Sedangkan Presiden PAS mencabar ulama' supaya mengumpulkan jamaah bersama PAS, tak mustahil hal ini akan terbawa-bawa diperingkat akar umbi. Tambahan pula dengan kempen selama seminggu, seruan bukannya berpegang pada tali Allah, sebaliknya seruan mengangkat cota.

Untuk Dr Asri, walau pun anda bekas mufti jangan fikir sentimen kepartian tidak terbawa-bawa. Saya fikir, UMNO Pulau Pinang pun faham dan akan menerima jika perlantikan dibuat secara terus oleh Majlis Agama Pulau Pinang. Jadi apa perlunya pilihanraya masjid?

Fikirlah sewaras-warasnya terhadap agenda yang tersirat sedalam-dalamnya.

Wallahualam.

2 comments:

muslim kedah said...

>buat pilihanraya ditokong atau digereja dulu!!!
> org islam y pendek akai saja yg sokong plharaya kat masjid...macam sidia tu...kata saja xmufti tapi akai pendek!!

> xlama lgi kat dlm rumah org islam pun ..puak babi tu akan buat pilihanraya..nk pilih pemimpin ...last2 org rg pompuan( bini org islam kat penang n sgor n klantan ) jadi pemimpin rumah tangga depa
> akai pendek sungguh...nk ikut jugak puak babi tu>>>

Muslim Perak said...

Salam saudara muslim kedah
Adakah cara anda berkata itu sebenar-benar cara seorang muslim berkata? Rasulullah, sedangkan dihina dengan pelbagai cara, tidak pernah walau sekali pun menghina orang yang menghina baginda. Tolonglah tuan, kalau nak komen, gunalah anonymous je, jgn rosakkan nama muslim dan Islam yang syumul ini.