Wednesday, September 10, 2014

Tok Guru Nik Aziz Tertunduk Lesu - 57 Tahun Bagi Kuliah Akhirnya Tinggal Berapa Kerat Sahaja Yang Hadir Pengajian


Selama 57 tahun TG Nik Aziz mengabdikan diri kepada PAS, dengan wadah menggerakkan harakah Islam. Anak didiknya ramai, pendek kata seantero Malaya.

Dalam tempoh itu, acapkali kali kita dengar atau baca seruan Nik Aziz seperti berikut,
"Sudah berkali-kali saya mengajak UMNO agar mengubah dasar itu. Sudah berkali-kali saya sebutkan kepada pemimpin UMNO agar tinggalkan perjuangan kebangsaan dan terimalah perjuangan Islam. Kalau hari ini UMNO berbuat demikian, maka hari ini juga saya sanggup bubar PAS untuk sama-sama berjuang Islam dengan UMNO. Namun sampai sekarang mereka tidak sanggup mengubah dasar parti UMNO itu kepada dasar Islam! Di manakah duduknya roh Islam dalam UMNO? Saya tanyakan persoalan ini untuk dijawab oleh seluruh umat Malaysia"
Tapi kalau merujuk kepada suasana pada hari ini, amatlah sukar untuk Tok Guru membawa semua anak didiknya, jika ditakdirkan UMNO memilih Islam secara total dalam halatuju dan asas perjuangannya.

Jadi ungkapan "Kalau hari ini UMNO berbuat demikian, maka hari ini juga saya sanggup bubar PAS untuk sama-sama berjuang Islam dengan UMNO," bakal berubah menjadi, "Kalau hari ini UMNO berbuat demikian, maka sebulan dulu serpihan PAS akan ditubuhkan!".

Hakikatnya, pengikut-pengikut Tok Guru sudah bertempiaran lari dan video di bawah menjadi buktinya.

4 comments:

mae said...

...sebab nik aziz cakap tak serupa bikin. ilmu agama banyak tapi tak dapat dipraktikkan dalam tindakan.

mae said...

penceramah bertanya 'apa yang pas mahu di selangor ?. nampak gayanya orang yang masuk pas mempergunakan populariti anwar dan nik aziz untuk nak jadi wakil rakyat. itu saja. jadi wakil rakyat sepenggal dah dapat pencen seumur hidup. bila jadi wakil rakyat, goyang kaki je la. apa nk susah-susah layan rakyat. kecuali terpaksa atau ada motif peribadi. tak ada wawasan. tak ada ilmu pentadbiran. sebab itu, bila ada peluang mentadbir selangor berdasarkan majoriti dun, pas menolak. guna alasan dh janji dgn pkr. buat apa buat janji bodoh cenggitu. sebenarnya mereka sedar tak ada ilmu mentadbir negeri. yg ada, ilmu ceramah, goreng lidah.

PAsngok said...

Nik Ajis gagal sbb dia sendiri pun tak kenal Islam.. tak kenal Allah tak kenal Rasulullah. Jika dia kenal Islam Agama yang indah in, takkan jadi lah konsep munafik spt PAS.

Boleh berubah2 hukum hanya krn mencapai matlamat. Boleh maki hamun krn org itu UMNO. Boleh pulau memulau. Nik Ajis xpernah berdakwah sebaliknya dia menghina dan mencerca musuh politiknya UMNO.

Jd selama itulah Allah tak beri kejayaan apa2 pada Ajis dan PAS. Malah PAS sedang ditebuk anai2 perosak. Krn ahli2 PAS dikaderkan bukan untuk Islam dan Allah tp untuk menumbangkan UMNO.

Jd Allah takdirkan suatu yg memusingkan pemikiran mereka untuk perlihat pd kita mereka sebenarnya FASIQ lagi PENIPU pd Agama!

PAS dn Nik Ajis tkpernah berubah permusuhan dengan UMNO jd teras perlembagaan mereka. Islam itu hanya retorik tipuan mereka shj.

PAS semoga hancor dan pecah perot spt mana yg Nik Ajis pernah hajatkan pada UMNO.

Allah itu Maha Berkuasa. Semasa tinggi di atas jgn lupa tanah dan makhluk dibawah.. N.Ajis dan pemimpin2 PAS lupa diri lupa Tuhan

mereka berpolitik tanpa ada akhlak dan Aqidah.
Mereka yg asingkan politik dr Agama. Agama larang mereka buat atas alasan ini politik.

PAS akan hancur dan N.Ajis akan terhina sbg manusia yg hina. Sehingga dia bertaubat kembali selama 57 tahun dosanya memecahbelahkan umat Melayu.

Anonymous said...

..tgna bukan tertunduk lesu.. tapi tgna nak sanggup tengokl aljub berlakon alim depan dia.. hehe.. taqbir!..