Wednesday, October 26, 2011

Dokumen Negara Islam PAS 2003 Hangus Dalam Kebakaran


Letih sahajalah merangka dan membentang Dokumen Negara Islam yang dibentang pada 12 November 2003, kerana sifar dari segi perlaksanaan meskipun telah menguasai Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor.


Tidak sampai pun 10 tahun pelancaran Dokumen Negara Islam, dokumen tersebut terbakar hangus dijilat api amarah yang terhasut dek segelintir pemimpin PAS yang tidak mahu berbaik-baik dengan PAS.

Negara Islam bagi PAS tidak disebut dalam Al-Quran, oleh itu perjuangan PAS kini adalah sekadar menegakkan Negara Kebajikan.

Apakah puncanya? Jawapannya ialah kerana kertelanjuran fatwa songsang yang membolehkan berkawan dengan syaitan.


Selagi PAS tidak punya pemimpin segarang Umar Al-Khatab, matlamat penubuhan Negara Islam hanya setakat ungkapan di bibir dan sekadar permainan kata-kata.

Kepada seluruh umat Melayu dan Islam, lihat dan dengarlah sendiri pendirian Lim Kit Siang tentang negara Islam.

1 comment:

Anonymous said...

Pandangan sy bhw ssuatu pndekatan,methodology atau konsep itu boleh berubah mngikut situasi asalkan ianya masih dipandu oleh syariat.konsep ngara islam berubah kpd konsep negara berkebajikan keduanya tidak bercanggah dgn syariat.jika dilihat dlm konsep ngara berkebajikan turut disentuh tentang kewujudan negara islam. Ianya tetap wujud.adakah ianya ditolak dan dibuang sdangkn ianya disebut dan dinyatakan dlm konsep negara berkebajikan?persoalan penulis mnekankan ianya ibadat wajib tidak timbul kerana ianya tetap wujud dalam pndekatan konsep negara berkebajikan.apatah lg pas tidak pernah mngubh dasar parti mltakkn islam,alquran sunah ijmak dan qias sbg panduan parti y tertinggi.Anonymous8 December 2012 at 5:55 am | #6Reply | QuoteTentu penulis bersetuju dgn knyataan diatas sekiranya penulis melihat bagaimana konsep islam hadhari itu didowngradekan kepada konsep 1malaysia y dikaitkn dgn konsep 1israel ciptaan APCO..bagaimana sanggup dan tergamak umno mnghapuskn 10 prinsip islam y ada dalam islam hadhari itu dan digantikan dgn konsep y cacamerba hingga toiletpun ada dinamakan toilet 1 malaysia? Kalau inilh sifir penulis maka umno telah mnjadi apa y dkatakan penulis iaitu pembenci islam kerana menghapuskan konsep ISLAM hadhari itu sendiri..