Sunday, January 6, 2013

Menjejak Misteri Kemalangan Maut Jurufoto Peribadi Anwar Ibrahim - Apakah Foto-Foto Ini Menjadi Punca?


Di atas dan 2 lagi di bawah adalah sebahagian dari koleksi foto-foto yang sempat dirakam dan diabadikan oleh Allahyarham Mohd Salman Nasaruddin, jurufoto peribadi Anwar Ibrahim.

Beliau telah meninggal dunia dalam satu kemalangan langgar lari di hadapan rumahnya, hanya beberapa hari sebelum PRU12.

Dalam nota peribadi terhadap foto di atas, Salman menulis "Don't let USA rule Malaysia".


Sementara foto di atas pula, Salman meninggal nota untuk tatapan kita "Anwar Ibrahim Club (AIC) dengan Kerjasama Blog Bus dan Friedrich Naumann Foundation".

Friedrich Naumann Foundation (FNF) adalah yayasan Jerman yang ditubuhkan untuk mempromosi politik liberal. Baca artikel The Unspinners  yang mendedahkan hubungan FNF  dengan PKR dan Anwar Ibrahim.


Lebih menyayat hati, Salman seolah-olah tahu akan mengalami nasib seperti kucing ini. Beliau memberikan tajuk foto ini sebagai 'Dead Cat', sementara dalam nota yang ditinggalkannya, beliau menulis "Dead cat found on the road".

Anda boleh melihatkan 38 keping foto yang ditinggalkan oleh Salman di SINI.

Gambar yang paling atas, jelas membuktikan ketegasan pendirian Salman, bahawa beliau tidak mahu 'Malaysia mengikut telunjuk Amerika'.

Mungkinkah telah berlaku pertelingkahan pendapat diantara Salman dengan teman-temannya sehingga membawa kepada kemalangan maut kepada Salman?

Baca cerita awal mengenai misteri kematian Salman di SINI.

1 comment:

Anonymous said...

Semoga dpt mmbuka mata 'mereka2' yg telah buta dek selaput pak anwar aljuburi