Sunday, January 6, 2013

Majlis Ceramah PAS Di KTC Tertangguh - Mereka Pakat Pasang Layar Besar Tayang Piala Sumbangsih Kelantan Vs ATM


Khabarnya Majlis Ceramah PAS " Gadai Tanah: Menjawab Fitnah Umno" yang berlansung di Kelantan Trade Centre (KTC) semalam, telah menjadi medan menonton pertandingan Piala Sumbangsih 2013 diantara Kelantan dengan ATM.

Oleh kerana perlawanan berlanjutan hingga ke tendangan penalti, bermakna majlis ceramah hanya bermula selepas jam 11 malam.

Cukupkah masa untuk menerangkan kepada rakyat?

Harakah dalam laporannya menyifatkan akhbar UMNO mengutip apa sahaja di atas jalan, dalam merujuk kepada pendedahan Pisau.Net.

Namun walau pun begitu, bila memanggil sessi menjawab di KTC menunjukkan betapa kelam kabutnya PAS terhadap perkara dibangkitkan.

Walaupun Harakah memperkecilkan pendedahan Pisau.Net, namun pada saya ia telah mendedahkan sesuatu. Dari pendedahan yang dikutip di atas jalan itulah, maka saya telah memperolehi maklumat ada sesuatu yang tidak kena dengan transaksi YIK - Upayapadu. [Baca SINI].

Seperkara lagi, saya melihat betapa tidak cerdiknya Nik Aziz bila ditipu oleh pemilik Upayapadu. [Baca SINI].

PAS Kelantan kelihatan degil dan bagai tidak serik dengan transaksi sebelum ini. Apa kriteria mereka memilih pemilik Upayapadu yang baru iaitu Ngeh & Nga, hingga mereka sanggup meneruskan pajakan kepada syarikat berkenaan? Walhal mereka tahu Ngeh & Nga tidak punya pengalaman dalam industri pembalakan mahupun perladangan.

Mungkin kesanggupan Ngeh & Nga membayar RM1.5 juta menjadikan mereka terbeliak mata untuk meneruskan pajakan, yang mana telah gagal sebanyak 2 kali. Maka tunggulah kegagalan buat kali ke 3.

No comments: