Wednesday, January 9, 2013

Hadi Awang Berada Disisi Anwar Ketika MAIS Dibedal - Walhal Tanpa MAIS Dah Lama PAS Terbogel Di Selangor


Ketika sidang media Anwar Ibrahim yang membidas Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Hadi Awang kelihatan berada disisi Anwar.

Kehadiran Hadi, dengan sendiri membawa maksud bahawa beliau setuju dengan apa yang diperkatakan oleh Ketua Pembangkang tersebut.

Seperkara yang Hadi mungkin terlupa atau sengaja buat-buat lupa, dalam pemilihan Jawatankuasa Masjid yang lalu, orang-orang PAS telah gagal dalam pemilihan di kebanyakan masjid seluruh Selangor.

Jika tanpa MAIS yang memberi muka kepada mereka (dengan mengambil pertimbangan bahawa kerajaan negeri dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat), saya yakin kemungkinan besar sejumlah besar masjid-masjid di Selangor tentunya ditadbir oleh orang UMNO.

Sesungguhnya adalah memalukan bagi PAS, apabila seorang YDP PAS kawasan telah tewas dalam pemilihan sebagai Nazir masjid di kariahnya. [Baca SINI].

Kalau MAIS tidak memberi muka kepada pemimpin PAS ini apakah beliau akan dapat menjawat jawatan tersebut?

4 comments:

Anonymous said...

Hadi Awang guna ayat Ali'Imran:64 sebagai perisai beliau utk mempertahankan sokongan PAS untuk penggunaan kalimah Allah untuk kafir laknatullah. Ayat ini berkenaan seruan Nabi Ibrahim kepada Ahli Kitab untuk berpegang kepada satu kalimah iaitu "ALLAH"... tetapi di ayat seterusnya Ali'Imran:65, Allah berfirman "Wahai Ahli Kitab! kenapa kamu berbantah-bantah tentang hal Ibrahim, padahal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan sesudah Ibrahim. Apakah kamu tidak berfikir?"... maksudnya seruan berpegang kepada kalimah Allah kepada Ahli Kitab umat Nabi Ibrahim ini tidak boleh digunapakai sesudah Taurat dan Injil diturunkan... Allah Maha Mengetahui...

Anonymous said...

Diakhir zaman nanti ade ulamak yang menjual agama demi mendapatkan keuntungan.. Allah yang Esa telah memberitahu kita didalam Al Quran dan Hadis..
AKU CUMA TERPIKIR KALAU HJ HAADI DAN NICKY AJIZ MAMPOOS , BANGKAI DIA NAK TANAM MACAM MANA DAN DEKAT MANE..UMUR DAH PENNGHUJUNG , BESOK LUSA PADAM LAH DIA, KALAU SEMPAT BERTAUBAT NASUHA ORANG UMNO BOLEH TOLONG URUSKAN...KALAU TAK SEMPAT DICADANG KITA BAKAR AJEEER BANGKAI Tuuuu...

Ahmad said...

Kalau umat Islam (terutamanya penyokong PAS) tak kisah kalimah Allah dikongsi dengan penganut agama lain di negara ini, apa kata kita kongsikan juga masjid dan surau kita untuk agama lain.

Apa nak dihairankan? Cuba pergi ke mana-mana lapangan terbang bertaraf antarabangsa seperti Changi dan Heathrow. Bukankah prayer room juga boleh dikongsi dengan penganut agama lain?

Tak mustahil juga Malaysia boleh laksanakan, umpamanya solat Jumaat pada hari Jumaat di masjid. Hari diberi pada Gereja untuk 'sunday mass'. Dan penganut agama lain pada hari-hari lain. Gantunglah loceng sekali.

Apa nak kisah? Kan tak ada larangan di dalam Al-Quran untuk berkongsi pusat ibadah. Setakat lakum diinukum waliyadin. Bagi kamu agamu dan aku agamaku. Nah! Kamu sembahyang di penjuru sana, aku sembahyang di penjuru sini.

Pihak berkuasa di negara bukan Islam tidak pedulikan sensitiviti umat Islam. Kita faham sebab itu hak mereka sebagai majoriti. Dia cakap senang aje, kos bina banyak pusat ibadah adalah mahal. Apa kata setiap agama berkongsi pusat ibadah. Umat Islam nak cakap apa? Ikut sahajalah.

Tetapi, inikan negara yang majoritinya orang Islam. Tak bolehkah kita tetapkan hak kita.

Selama 50 tahun, tiada siapa pun nak mengungkit berkenaan kalimah Allah. Tiba-tiba, sejak 'mereka' itu dapat kuasa pada 2008, bermulalah pelbagai tuntutan yang ganjil terhadap umat Islam.

Yang lebih ganjilnya, ada pulak mereka yang berkopiah dan berserban yang kononnya mendokong parti Islam begitu beria sekali nak membantu tuntutan golongan minoriti tersebut yang tak sampai pun 2-3 juta.

Ada sesiapa berani tanyakan persoalan ni kepada Hadi Awang atau Anwar Ibrahim tak?

Anonymous said...

Mereka ni kaki kelentong, tanyalah APA pun mereka boleh pusing, boleh spin kelirukah orang ramai. Yang tak boleh tanya hal SHAMSIDAR je..siap kau sampai nak berdemo satu stadium!

Walhal, kalau tak ada apa apa nak sembunyi apa yang ditakutkan ke Mahkamah dunia ni???

Benar sekali sudah 55 tahun kita merdeka, mereka tak berani usik hak kita kalimah Allah kita, Bila Anwar Ibrahim sekongkol dengan PAS dan DAP Segalanya mereka nak GADAI...

Dah macam ni pun masih ramai tak nampak BELANG mereka, ramai juga yang masih sokong mereka. Agaknya nak tunggu segala hak Melayu Islam Lingkup baru nak percaya betapa JAHATnya Anwar, Hadi dan sekutu mereka.

Janganlah Serban besar dan jubah labuh mereka menipu kita...sedarlah..Anwar dan mereka Pak Lebai2 Politik ini cuma gunakan kita untuk KUASA..kuasa yang antara sendiri akan bercakaran jadi rebutan, rakyat macam ini yang jadi mangsa yang akan diketepikan...