Thursday, January 6, 2011

Menteri Dirogol?

Aku bukan nak jirus kuah kat cerita penglipur lara Isa, tapi satu kisah yang benar-benar berlaku. Ini bukan cobaan. Ini betul-betul.

Aku pernah menjadi operator kantin (1997-199). Suatu malam, aku terima satu panggilan telefon dari seorang pekerja lelaki yang satu-satunya pekerja yang ditempatkan untuk tinggal di sebuah bilik di kantin tersebut.

“Bang, mulai besok aku tak kerja”

“Apa hal pulak ni? Kan kau dah janji, sama-sama nak majukan perniagaan yang baru mula ni.”

“Ada hal. Aku tak boleh nak terus kerja dekat situ”

“Hey, jangan main-main. Aku nak mulakan bisnes ni, aku tanya kau, sanggup bantu ke tidak. Kalau kau cakap tak sanggup, aku tak masuk tender kantin ni. Cuba cerita, apahalnya?”

“Malu nak cakap bang. Macam mana aku nak cakap ni”

“Kau yang mulakan, lepas tu kau cakap kau malu”

“Mmmmm... Malu... Suweii betul....”

Aku mula bimbang, jangan-jangan dia dah kena dengan jaga, kawan baik dia di premis kantin aku beroperasi ke? Tambah pula, kawan aku pernah unjuk dan aku dah baca warkah keramat kepada Dr Mahathir.

Aku pujuk balik, “sekarang kau cerita apa yang berlaku?”

“Begini bang. Lepas kantin tutup, aku masuk bilik. Letih dan tertidur. Tiba-tiba Kak Suti dah tindih atas aku. Telanjang bulat bang.... Aku dirogol...”

Aku tak tahan menahan tawa. Terus ketawa terbahak-bahak. Kak Suti berumur hujung 40an masa tu.

“Kenapa abang ketawa. Malulah aku” sambungnya.

“Macam mana aku tak geli hati. Tak dapat aku bayangkan. Habis tu, apa kau buat?”

“Aku tolak dia. Capai kunci motor dan terus balik kampung. Sekarang ni aku kat kampung dan tak sanggup tolong abang lagi”

Aku tak dapat memujuk lagi. Ia dah jadi trauma pada anak teruna tersebut!

No comments: