Wednesday, January 5, 2011

Azmin Ali Trojan Horse Mahathir?

‘Sebagai rekod untuk memudahkan pemahaman pembaca Khusrin sebelum ini adalah bekas Setiausaha Sulit kepada Menteri Besar, Tan Sri Mohamad Mohd Taib.

Jika latar belakang sudah menjadi SU Sulit MB dari Umno, dan berdasarkan banyak tindakannya dalam Jais menindas PAS khususnya, bermakna, Khusrin adalah spesies Umno tegar’

- Harakahdaily

Sudah menjadi kebiasaan kelaziman MB Selangor mempunyai ramai setia usaha. Salah seorang setia sulit biasanya adalah penjawat awam. Saya sendiri tidak pasti samada Dato’ Mohammed Khusrin Munawi pernah bertugas sebagai Setia Usaha Sulit. Meski pun di andaikan pernah menjawat jawatan tersebut, pastinya ia adalah atas kapasiti pegawai kerajaan.

Mungkin penulis di Harakahdaily tidak mengetahui kedudukan sebenar. Pernah suatu ketika, Setia Usaha Sulit MB, yang merupakan penjawat awam bertugas dengan 3 MB iaitu TS Muhammad Mohd Taib, TS Abu Hasan Omar dan DS Khir Toyo. Namun begitu, saya juga tidak pasti Setia Usaha Sulit berkenaan masih bertugas di bawah TS Khalid.

Dalam hubungan ini patutkah Harakahdaily dengan mudah membuat andaian, wujud keakraban Khusrin dengan UMNO? Andai demikian, mengapa tidak Harakahdaily membuat andaian, yang Azmin Ali adalah Trojan Horse Tun Dr Mahathir kerana beliau pernah bertugas di bawah beliau, sebelum berpindah tugas ke DS Anwar Ibrahim?

No comments: