Friday, January 7, 2011

Khalid Ibrahim Mengamuk: Amri Yahya Bakal Terima Nasib Seperti Khusrin

MB Selangor, TS Khalid Ibrahim beria-ia hendak meminda Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor. Beliau dalam kenyataaannya memaklumkan bahawa kerajaan negeri akan meminta Profesor Abdul Aziz Bari dan peguam kanan Param Cumaraswamy untuk membantu menggubal pindaan tersebut.

Dalam profesyen guaman, tiada istilah percuma. Pastinya, apabila menggunakan peguam yang ternama maka yuran guamannya semestinya mahal.

Dek kerana terlalu memikirkan kemelut isu perlantikan SUK Selangor, iaitu masalah yang tak sepatutnya menjadi masalah, Khalid sampai terlupa untuk memberi ganjaran kepada para pemain Selangor yang mewakili negara, seperti yang dilakukan oleh rakan sejawatnya di Kelantan dan Kedah. Malah, Perak telah pun mengumumkan imbuhan kepada Safee Sali.

Soalnya sekarang, apakah juga anak-anak Selangor seperti Safiq Rahim, Asrarudin Putra, Nasriq Baharom, Amirul Hadi Zainal, Amri Yahya dan termasuk juga Safee yang juga pemain Selangor akan dipertimbangan untuk menerima imbuhan?

Rasanya tentu tidak, memandangkan Kerajaan Negeri akan membayar harga yang mahal untuk yuran guaman dan promosi meminda Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

Kepada Amri Yahya, anda pastinya akan kehilangan lilitan kapten dan menerima nasib seperti Khusrin Munawi. Anda bakal dituduh sebagai agen perosak kestabilan politik didalam sukan Negeri Selangor kerana bapa mertua anda adalah Ketua Pembangkang DUN Selangor!

No comments: