Friday, July 15, 2011

Anwar Teleng Bakal Berbohong Dibulan Ramadhan

Difahamkan Anwar Ibrahim akan menjadi saksi pertama dalam pembelaan kes liwat yang dihadapinya, pada 8 -26 Ogos 2011 yang kebetulan jatuh pada bulan Ramadhan.

By hook by crook kalau perlu untuk melepaskan diri, Anwar akan berbohong diRamadhan tahun ini.

AIDCNews – 14/07/11 -”Kita dapat tarikh 8 Ogos, tapi peguam (saya) merasakan tunggu (dulu) untuk menemui saksi-saksi yang diserahkan kepada kami termasuk Perdana Menteri Datuk Najib, Datuk Rosmah yang mengelak daripada cuba memberi keterangan. Ini mempersulit kita dalam proses pembelaan”, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas hadir di Mahkamah Tinggi untuk mendengar prosiding kes liwat yang membabitkan dirinya, 13 Julai lalu.

Semasa dalam prosiding di mahkamah, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan pada 8 hingga 26 Ogos sebagai tarikh pihak pembela memberi keterangan membela diri.

Keputusan tarikh itu dibuat selepas dua kali perbincangan di antara peguam Anwar dan pihak pendakwa di kamar hakim, setelah Mahkamah Rayuan menolak permohonan Anwar untuk menangguhkan kes tersebut dengan alasan mahu membuat rayuan ke peringkat Mahkamah Persekutuan.

Sankara Nair, salah seorang peguam Anwar memberitahu pemberita di luar mahkamah bahawa mengikut Kanun Acara Jenayah, tertuduh iaitu Anwar Ibrahim sendiri adalah saksi pertama yang akan memberi keterangan dalam kes pembelaan tersebut. [AIDC]

2 comments:

Anonymous said...

yang pasti juburi tetap akan berbohong tak kira la ramadhan ker apa janji beliau dpt melepaskan diri dr masuk penjara..kalau dah kaki bohong sampai bila2 mcm tu jugak ler

Anonymous said...

apa mau heran. satu dunia dia dah tipu

p/s: terjumpa plak website ni. ingatkan tadi tipu. rupanya betul la lps baca boleh dapat RM10.