Tuesday, June 14, 2011

Khalid Ibrahim Akui Serba Salah Untuk Gugurkan Dr Hasan Ali

Bukan mudah untuk MB Selangor Khalid Ibrahim menggugurkan Dr Hasan Ali dari barisan Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Hasan telah bertapak semenjak 1999 dalam persada politik Selangor dan sama-sama menjadi Jeneral bersama Khalid dalam menawan Selangor pada PRU12. Tentunya, suatu keadaan yang amat sukar untuk menggugurkan Hasan pada saat ini.

Bukan waktu sesuai gugurkan Hasan Ali - MB Selangor
14/06/2011 1:09pm

SHAH ALAM 14 jun - Menteri Besar,Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihaknya menganggap sekarang bukan waktu yang sesuai untuk melakukan rombakan Exco termasuk membabitkan kedudukan Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali.

Bagaimanapun, beliau menyerahkan sebarang keputusan mengenai kedudukan Hasan kepada perbincangan di kalangan parti parti pembangkang termasuk Pas.

Abdul Khalid berkata, beliau menghormati keputusan Jawatankuasa Pas Pusat menggugurkan Mohamed Hasan sebagai Pesurujaya Pas Selangor dan digantikan dengan Adun Meru, Dr. Rani Osman. - Utusan

2 comments:

Anonymous said...

Mana mungkin sesaorang yang telah hilang percayaan parti kepadanya menjadi exco kerajaan negeri? MB mesti ikut protokol parti..., kalau tak..., susah nak tadbir.. Takkan nak suruh Pesuruhjaya Pas Selangor ikut perintah ahli parti lak....!!

Akar Umbi said...

anon 3:04,

maknanya Khalid pun kena undur, sbb dia pun sama mcm Hasan Ali... hehehe