Sunday, April 24, 2011

Ronnie Liu Tumpang Kencing Di Tandas Surau

Di atas ialah sebuah surau yang telah dinaiktaraf boleh mendirikan Solat Jumaat, di kawasan DUN Pandamaran, Klang (kawasan yang diwakili oleh Exco Selangor, Ronnie Liu). Surau tersebut, didirikan dengan pendahuluan dana dari Kerajaaan Persekutuan, disalurkan kepada Majlis Perbandaran Klang, iaitu pemilik tanah dan juga pemilik asal flat (kini telah dijual kepada penyewa) semasa zaman pemerintahan BN.

Baru-baru ini, surau ini telah membina tandas dan tempat wudhu' yang baru. Namun, kalau diperhatikan gambar tandas di atas, kelihatan ia lebih cantik dari dari bangunan utama surau.

Tandas tersebut dibina dengan wall-to-wall tiles yang menjadikan keadaannya tidak seimbang kerana bangunan tandas lebih terserlah dari bangunan utama surau.

Oleh itu Haji Ismail Ahmad, YDP PAS Kawasan Klang kena pandai-pandailah merengek pada Ronnie Liu untuk memberi keseimbangan pemandangan dalam kawasan masjid. Takut-takut nanti, makin ramai ahli-ahli DAP tumpang kencing di tandas tersebut.

Dalam ceramah yang pernah saya dengar, ustaz tersebut berkata, rumah kita jangan lebih cantik dari masjid. Maksudnya, masjid mesti lebih cantik dari rumah sendiri. Masalahnya sekarang, tandas lebih cantik dari masjid. Masuk akalkah?

1 comment:

Anonymous said...

dia org dap sume kaki kencing