Thursday, February 7, 2013

Wajah 2 Beranak Pengedar Video Korek Korek Anwar Ibrahim Yang Kini Tampil Dengan Video Baru


2 beranak ini merupakan pengedar video Anwar Ibrahim. Mereka ialah Loh Mui Fah (kanan) dan Loh Gwo Burne (kiri).

Sebelum PRU12 mereka mengedar video sensasi 'Correct Correct Correct' Anwar Ibrahim yang memaparkan pelakon utama lawyer V.T Lingam yang kononnya mendedahkan korupsi dalam kehakiman.

Malangnya, kebanyakan rakyat Malaysia percaya kewujudan korupsi namun mereka lebih menyalahkan pihak berkuasa kehakiman berbanding menyalahkan pemberi rasuah.

Walhal, andai kita berfikiran rasional maka kita akan menyalahkan kedua-dua belah pihak iaitu  pemberi dan penerima rasuah.

Firman Allah,
Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta orang-orang lain di antara kamu dengan jalan yang salah, dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya). (Surah al Baqarah : 188)
dan hadis,
Rasulullah SAW melaknat orang yang memberi rasuah, dan penerima rasuah. 
(Ibnu Hibban, Shahih Ibnu Hibban, Muhammad bin Hibban bin Ahmad Abu Hatim at Tamimi, cet Mu’assasah ar Risalah Beirut 1414 H, tahqiq keluarga Arnauth, no. 5076, bah. 11, ms 467)
Kejayaan video pusingan pertama telah diberi ruang oleh Anwar Ibrahim kepada Gwo Burne sehingga menjadi MPK PKR Kelana Jaya. Namun akhirnya menjadi MP yang paling tak perform dalam sejarah Malaysia.

Terkini, 2 beranak ini cuba menarik perhatian Anwar dengan klip video terbaru.


Apa motif mereka mendedahkan klip video berkenaan?

Pada saya ia lebih kepada menunjukkan keangkuhan betapa wang adalah segala-galanya bagi mereka. Mereka menganggap bahawa dengan wang impian boleh dibeli. Mereka adalah dari keluarga yang kaya raya, tetapi punya masalah keluarga dalam hal perebutan harta. [Baca SINI].

Juga baca keputusan penghakiman [klik SINI] sebagai bukti kedurjanaan mereka yang seboleh-bolehnya mengharap penghakiman memihak kepada mereka. Jadi tidak hairanlah mereka mencari ruang di sana sini dan dengan sanggup berhabis menjanjikan habuan kepada para hakim.

Kedua-dua mereka sewajarnya ditolak bersandarkan dalil nas dan hadis di atas.

Bak bapa ayam dan anak ayam jantan yang berkokok, tetapi ekor masing-masing bergelumang tahi.

No comments: