Thursday, February 7, 2013

TKM II Pulau Pinang Bakal Digugur Oleh DAP Kerana Tidak Daftarkan Anak Perempuannya Sebagai Pengundi


Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P. Ramasamy mendakwa anaknya Sri Vaitheki, 25  tidak pernah mendaftar sebagai pemilih, namun didapati telah ada dalam senarai pemilih di Semenyih.

Sementara itu pembantu Ramasamy di pejabat Timbalan Ketua Menteri Edriana Kaur turut mendakwa iparnya, 29 turut berada dalam senarai pemilih meskipun tidak pernah mendaftar [baca laporan SINI].

Tidak lain dakwaan dari mereka adalah lebih kepada untuk menimbulkan keraguan dalam senarai pemilih SPR. Itu sebab boss dan pembantu hanya berani dan boleh dedah dikalangan ahli keluarga sendiri.

Namun begitu, dari suatu sudut dalaman DAP sendiri, sudah sampailah masanya untuk Lim Guan Eng untuk menggugur Ramasamy sebagai calon dalam menghadapi PRU13. Baik Ramasamy mahu pun pembantunya telah gagal untuk mendaftarkan ahli keluarga sendiri sebagai pemilih. Walhal, pada masa yang sama mereka inilah kelak yang akan menjadi 'orang yang muka tak malu' untuk merayu undi dari orang lain untuk memenangkan mereka.

Come on Ramasamy! Jangan jadi TKM kalau gagal pujuk anak jadi pemilih.

Berbalik kepada isu yang dibangkitkan oleh Ramasamy, Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yussof dalam responsnya disiarkan oleh Malaysiakini memberitahu bahawa pendaftaran Vaitheki adalah melalui parti politik. Seterusnya, beliau berjanji untuk memberikan maklumat apabila hasil semakan diperolehi.

Saya amat berterima kasih kepada SPR jika dapat memenuhi permintaaan Ramasamy untuk mengeluarkan nama anak perempuannya dari senarai. Sekurang-kurangnya dapatlah mengurangkan undi untuk PR di DUN Semenyih dan kawasan parlimen Hulu Langat.

1 comment:

Anonymous said...

PIRAH MASAM MEE SEPATOTNYA BERTERIMA KASEH KPD PIHAK YG MEMBANTU MENDAFTARKAN ANAK PEREMPUANNYA SEBAGAI PEMILIH...BODOH PUNYA PIRAH MASAM MEE...HICK HICK HICK