Saturday, January 5, 2013

Rafizi Bakal Didakwa Dibawah BAFIA Untuk Kali Ke2 - Kali Ini Dedahkan Maklumat Pelanggan UOB Bank


Pengarah Strategik PKR bagai memohon tangannya digelang besi untuk kali kedua.

Sebelum ini, beliau mendedahkan maklumat pelanggan Public Bank, dan yang terbaru beliau telah mendedahkan maklumat pelanggan yang dipercayai United Overseas Bank (UOB) dalam sidang medianya berkenaan isu Pusat Kajian Pertahanan Nasional (Puspahanas).

Tonton video di bawah dan anda akan jelas melihat logo UOB.


Seperti biasa, sasaran Rafizi ialah PM DS Najib. Dalam sidang media berkenaan Rafizi cuba mengaitkan PM sebagai bertanggungjawab isu tersebut.

MP veteran DAP Dr Tang Seng Giaw pernah mengulas melalui blognya pada 21/7/2006,
Berdasarkan tulisan Dr Tan di atas, kelulusan diberikan oleh Jemaah kabinet pada tahun 1997 dan pada masa itu DS Anwar Ibrahim masih lagi TPM dan juga Menteri Kewangan.

Pada 1997 juga Menteri Pertahanan disandang oleh DS Syed Hamid Albar dan bukannya Najib.

Dr Tan ada menyebut bahawa antara kekangan-kekangan tertangguhnya projek tersebut ialah  krisis ekonomi pada tahun berkenaan, masalah teknikal dan juga sebahagian tanah tersebut telah terlibat dalam pembinaan Lebuhraya Kuala Lumpur - Rawang.

Jika kelulusan dibuat pada 1997, bermakna juga bahawa Raja Ropiaah Abdullah yang disebut sebagai pemilik Awan Megah, belum lagi dilantik sebagai Ketua Wanita UMNO Selangor dan beliau hanyalah seorang Ketua Wanita Bahagian Petaling Jaya Utara.

Najib hanyalah kebetulan sebagai Menteri Pertahanan pada tarikh perjanjian dimuktamadkan (14/3/2005).

Oleh kerana Rafizi mempertikaikan kewibawaan Awan Megah dan Raja Ropiaah yang ketika itu hanyalah Ketua Wanita Bahagian, rasanya jawapannya ada pada boss Rafizi, Anwar Ibrahim.

Anwar pada tempoh tersebut adalah seorang amat berpengaruh dan berkuasa atas kedudukannya sebagai TPM dan Menteri Kewangan. Oleh itu, Anwar sendiri boleh menjawab segala persoalan Rahimi.

Jangan lupa matlamat Anwar pada pemilihan semua peringkat sayap dan MT UMNO 1996. Rafizi mungkin tidak mengerti apa-apa ketika itu, kerana usianya pun cuma 19 tahun.

Perlukah dibuka kisah lama?

Baca juga maklumat awal SINI.

10 comments:

Anonymous said...

Apa penyakit MAMAT sekor ni?? Semoga kali ini dia tidak terlepas dan terjerat dengan perangkap yang dia pasang sendiri...

Anonymous said...

Tidak hairan lah kalau Pkr melahirkan banyak manusia2 bangsat dibumi Malaysia..sebab boss dia juga jenis bangsat. PKR mana ada kira haram dan halal lagi dah yang penting perut kenyang. Nasib baik Tun M dah tendang keluar awal2 kalau tak lagi susah kerajaan untuk menangani manusia jenis ini.

Anonymous said...

Dah nama Lembu. Memang dah sah kena cucuk hidung nih. Orang suruh terjah, dia terjah. Tak selidik langsung, betul ke tak. Ingat semua orang bodoh macam dia kot.

Anonymous said...

Mamat Rafizi graduated from which University. It is very embarassing as whst he said was more forms than substance. Wonder whether he knows abt Special Purpose Vehicle (in short SPV) being formed to undertake specific project.

Anonymous said...

Title pengarah strategic tetapi perangai entah apa-apa. Dari dulu smpi skrg asyik jaga tepi kain org dan cari kesalahan org.

Cermin diri sendiri dulu la sebelum sibuk pasal org. Diri sendiri nama je berpelajaran tapi asyik langgar undang-undang. Sebijik mcm Anuargay.

Bayang kalau PR memerintah, mahu mereka implement undang-undang zaman batu iaitu mereka sahaja betul dan org lain salah.

Kenapa tak cari org PR yg lebih byk masaalah dan makan duit dengan company yg mereka letak proksi?

Aku dah makin meluat dgn PKR, PAS & DAP....

Anonymous said...

Bangsat sekor neh hidup utk mnjatohkan org len saje..sia2 ko idop jadi manusia rapizi..lbh baik ko jadi lembu ke, babi ke ..ada pekdah boleh di semelih wat makanan org len..

Prangai busuk ati tuh takot nnt memakan diri..idop dah umpama bangkai saje...

Anonymous said...

kalau betul fitnah, saman je, macam bos dia si anuar tu buat terhadap musuh politiknya! woi!!!!!!jangan jadi pengecut!

Anonymous said...

Alaaa selagi Gani Patail ade kat situ, puak2 pkr tak perlu digertak, mereka takkan takut punye.... SPRM, BTN dan AG dlm tangan PKR... Nak takut apa?

Anonymous said...

mamat jambu ni tak nak siasat kes boss dia langgan pelacur cina dan bini orang...?

Anonymous said...

Apalah korang ni,asyik kutuk Rafizi, mcmlah Rafizi tu menyusahkan korang, yg Rafizi dok korek tu adalah kesalahan Menteri, nak harap kan korang, semua yg pemimpin BN buat semuanya betul,Sepatutnya kita berterima kasih pada Rafizi, bukan mencemuhnya.