Friday, January 4, 2013

Kesian Mahasiwa Pro-Pembangkang - Anwar Senang Lenang Naik Bas Mewah, Mereka Sakit Belakang Naik Lori


Semalam sekumpulan mahasiswa yang tak sampai 30 orang telah melancarkan Jentera Mahasiswa (GM13) untuk PRU 13. Mereka mendakwa sebagai mewakili 13 gabungan  gerakan mahasiswa.

Dengan mempamirkan banner tulisan tangan, lori buruk dan khemah, bagai ada agenda yang tersembunyi disebalik pelancaran tersebut.

Bila melihat kelibat Adam Adli yang sedang dalam penggantungan pengajian di UPSI, adakah bermakna sebahagian mereka adalah pelajar-pelajar bermasalah? Apatah pula dengan kesanggupan mereka untuk menumpukan sepenuh masa untuk roadshow, apakah bermaksud ini adalah sebahagian dari usaha untuk mendapatkan wang poket?

Pada pengamatan saya, usaha mereka adalah sebagai helah untuk menarik perhatian Anwar Ibrahim supaya memberikan habuan kepada mereka.

Dalam pada itu, mereka bertindak bodoh kerana sanggup menghambakan diri dengan menaiki lori kesana-sini, walhal idola mereka (Anwar Ibrahim) bersenang-lenang dengan coach mewah dan jet eksekutif untuk bergerak.



Seperti dijangka, jerat dipasang oleh mereka mengena. Hari ini 2 orang daripada pelajar berkenaan telah disunting oleh Mat Sabu. Mereka dikesan turut hadir dalam sidang media Mat Sabu di ibu pejabat PAS.


Turut disarankan untuk membaca laporan blog Mat Kilau Penang.

1 comment:

Anonymous said...

Lori angkut BABI pulak tu........