Monday, December 31, 2012

Sesungguhnya Allah Nak Tunjukkan Keangkuhan Hadi Awang - Mangsa Telah Bersedia Berdepan Penghinaan


Beberapa blog telah melaporkan penghinaan Presiden PAS DS Abdul Hadi Awang keatas penulis buku 'Kafirkah Aku?' C.N Al-Afghani (lebih dikenali sebagai Cikgu Non), dengan melabelkan penulis buku berkenaan  sebagai seorang cikgu biasa dan hanya reti ajar ABC sahaja. Menurut blog Perigi Timur dan The Unspinners, mereka memetik kenyatan Hadi yang disiarkan oleh Buletin Utama TV3 pada 30/12/12.

Jika benar apa yang yang dilaporkan, sesungguhnya Allah s.w.t hendak menunjukkan keangkuhan Hadi Awang kepada kita semua.

Betapa tidaknya, Cikgu Non dalam salah satu perenggan pada surat terbukanya kepada Hadi, yang terkandung dalam buku berkenaan, dengan penuh tawadhuk menyatakan,
"Datuk Seri,
Biasanya orang-orang seperti saya akan ditohmah oleh ahli PAS. Mereka akan berkata banyak mana sangatlah ilmu saya untuk pertikai ulamak seperti Datuk Seri. Ilmu Dihujung kuku pun tak ada. Saya sedar diri dalam hal ini, tetapi apa yang saya bangkitkan ini, bukanlah pertikaikan kedalaman ilmu Datuk Seri, sebaliknya, perubahan sikap yang sangat membimbangkan. Semua yang saya kemukakan adalah fakta yang tidak boleh dinafikan dan ia sedang berlaku secara jelas." - (muka surat 56)
Kagum saya kepada kebesaran Allah. Hidayah telah diberikan oleh Allah s.w.t kepada Cikgu Non untuk untuk mendahului dengan jawapan terhadap  penghinaan yang bakal diterimanya. Sememangnya beliau menjangkakan tohmahan dari ahli PAS, namun tohmahan dan penghinaan yang datangnya dari Presiden PAS mungkin sesuatu yang tidak dijangka olehnya. Namun begitu, ia sudah cukup untuk kita semua menyaksikan keangkuhan Hadi.

Kalau anda tidak percaya, anda rujuklah dan dapatkan naskhah buku daripada pengedar di bawah:-

KAFIRkah Aku?

3 comments:

Anonymous said...

ANGKUH SUNGGUH HAJI HADI NI....

Anonymous said...

Itukah sikap ulamak? baik Mursyidul AM atau pon presiden PAS ..kedua2nya sama angkuh...

Anonymous said...

ini ke yg dikatakan ulama..??

bongkak, sombong, angkuh

ini lah ulamak akhir zaman..!!!

ramai ulamak2 mcm ni dalam pas