Saturday, June 4, 2011

Fatwa Dan Pendirian PAS Semakin Tidak Konsisten

Dulu-dulu difatwakan tidak boleh mengundi orang bukan Islam dan kini dicadangkan pula calon pilihanraya dikalangan orang bukan Islam.

Hukum Islam tidak berubah dan yang berubah ialah hukum PAS. Hal ini didorong atas alasan siyasah syariah!

KUALA LUMPUR 4 Jun — Seorang perwakilan Muktamar Tahunan Pas ke-57 hari ini mencadangkan agar parti itu meletakkan penyokong daripada kalangan bukan Islam sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang.

Perwakilan Pas Johor, Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, anggota Dewan Himpunan Penyokong Pas yang terdiri daripada masyarakat bukan Islam patut diberi peluang sebagai calon pilihan raya ke-13.

Beliau berkata, langkah itu dapat merealisasikan hasrat pimpinan pusat parti yang sebelum ini pernah menyuarakan keinginan untuk memberi peluang berkenaan selain meningkatkan peranan dewan itu dalam parti.

"Setidak-tidaknya di setiap negeri akan ada seorang anggota Dewan Himpunan Penyokong Pas yang bertanding dalam kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri,” katanya semasa membahaskan ucapan dasar presiden pada Muktamar Pas ke-57, di Taman Melewar hari ini. - Bernama/Utusan

1 comment:

Anonymous said...

fatwa depa memang konsisten, fatwa utama ialah berkawan dengan iblis lebih baik dari berkawan dengan umno, ayat mano depa pakai tak tahu lah sedangkan allah melarang kita dari menjadikan iblis itu sebagai sahabat, aik tak mengaku dah bersahabat dengan iblis, yang dok pi bersahabat dengan peliwat/penzina/pembohong/penhasut/penghuru-hara, berkawan dengan orang yang berpenderian langkah mayat aku dulu sebelum tubuh negara isle tu bukankah iblis. dah berkawan dengan iblis kena lah lantik iblis jadi ketua kat mana-mana tempat yang sesuai, maka itulah diberi fatwa baru undi iblis masuk surga. nak lebih bagus lagi iblis yang jadi sayap dalam pas tu dijadikan calun tempat orang melayu islam ramai pulok, fuh cayolah mesti menang punya.