Thursday, May 19, 2011

Apa Reaksi Guan Eng Bila Najib Bawa Masuk RM4B Ke P.Pinang?

Pastinya tiada ucapan terima kasih, cuma memek muka yang tersengih-sengih ditunjukkan oleh Lim Guan Eng apabila DS Najib Razak mengumumkan kemasukan pelaburan antara RM5B-RM6B ke Pulau Pinang.

2011/05/19

NEW YORK: Beberapa firma multinasional Amerika Syarikat akan melabur antara AS$5 bilion dan AS$6 bilion di Malaysia dalam masa dua hingga tiga tahun akan datang, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Beliau berkata, pelaburan berkenaan akan melibatkan sektor elektronik lanjutan, tenaga yang boleh diperbahrui, minyak dan gas, teknologi maklumat dan komunikasi, penjagaan kesihatan, farmaseutikal serta perkhidmatan.
Malah, beliau berkata Motorola, yang beroperasi di Malaysia sejak 37 tahun lalu dengan 7,000 pekerja, akan melabur kira-kira RM4 bilion bagi menubuhkan Pusat Kecemerlangan Global di kilangnya di Pulau Pinang bagi menyediakan sokongan perkhidmatan kepada pelanggan di seluruh Asia Pasifik. [Bernama/Berita Harian]
Nampak gaya, tiap-tiap tahun LGE boleh buat konsert keraian P. Pinang sebagai destinasi pelaburan No. 1 Malaysia.

Khalid Ibrahim pun tersengih lebar apabila April lalu Najib membawa masuk RM700M pelaburan syarikat Korea di Banting, Selangor.

Penasihat Ekonomi Selangor buat apa?

2 comments:

Anonymous said...

2, 3 tahun lagi pelabur tu nak mai ... masa tu BN dah berkuasa dah...Insyaallah ....
DAP cina bangsat telan ayak lioq la ...

Wanredone said...

INI MWNUNJUKKAN CINA YANG CCCAAIIR...
BERGELIGAAAAA.... X PAYAH PEGI AS, SUDAH DAPAT PELABURAN 4B US, HAHAHA...LEMBU PUNYA SUSU SAPI PUNYA NAMA....bodohnya BN, kata LGE