Sunday, April 17, 2011

PKR Bukan Menyumbangkan Tetapi Berbuat Sumbang Kepada Pakatan Rakyat

Azmin Ali melalui twitternya menyatakan kenaikan undi popular PR kepada 41.6%.

Persoalannya dari 41.6%, berapa peratus yang disumbangkan oleh PKR?

Daripada 49 kerusi yang ditandingi oleh PKR, mereka cuma menang 3 kerusi.

Kesimpulannya, PKR MENYUMBANGKAN rentak kempen PR di Sarawak.

(*Nota : Menyumbangkan bukan bermaksud contribute tetapi bermaksud rentak menjadi sumbang!)

5 comments:

Anonymous said...

Kah kah kah kah... ingatkan rakyat biasa Malaysia je kene kencing ngan AnWAR OMEGA ni. Rupe2ye wartawan2 seluruh dunia pun dikencingnye hidup2!!!!!

Anwar berkata, beliau hanya bersedia untuk 'membincangkan' mengenai tuduhan dan dakwaan Raja Petra terhadapnya pada Ahad ini.

"Lusa boleh bincang tentang kepimpinan Anwar. Jangan benarkan sesiapa alih pandangan.

"Bukan saya nak elak, kalau nak bincang boleh, tapi 17 haribulan. Lepas itu boleh teruskan serangan terhadap Anwar," katanya sinis.


Kalau dah kaki kencing tu, dgn sape2 pun tetap dikencing oleh si Dajjal tahap OMEGA ni... yang masih percaya, penyokong yg suke hirup kencingan manusia keparat ni je

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pilihanraya telah confirm, majority yang duduk dalam hutan saja yang sokong BN--Barisan Perompak. Mereka yang kurang pendidikan banding dengan yang duduk di bandar, tak kisah Ketua Perompak Balak negara Taib telah curi berbillion billion duit rakyat.Yang peduli adalah yang berpelajaran. 30 tahun menerajui Sarawak, tapi kebanyakan penduduk hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Biasa lah itu, kalau dah bodoh, mereka tak kisah apa yang berlaku sekeliling mereka. Otak mereka bukan ada diatas tapi dekat buntut. Apa mereka faham tentang Laporan Global Financial Integriti, yang telah laporkan perompak2 BN telah songlap duit berjumlah RM888 billion. Ini bukan dilapor oleh wartawan pembangkang tapi ini adalah agensi antarabangsa yang bebas. Lepas Barry Wain, seorang wartawan bebas telah tulis dalam buku beliau The Malaysian Maverick, bahawa Ketua Perompak Malaysia telah songlap lebih dari RM100 bilion dengan kroninya. Mereka2 yang duduk dalam hutan faham ke apa itu skandal2 berikut:-

1) Sejak tahun 1983, bermulalah SKANDAL2 MEGA RASUAH dimana bank BMF telah hilang 4 bilion ringgit Malaysia dengan pinjaman yang diberi kepada penipu penipu Hong Kong dengan bantuan barua baru Melayu Umno

2) Skandal Perwaja telah mengakibat kerugian rm3 bilion.

3) Skandal CCB telah hilangkan berjuta juta duit rakyat yang telah dipinjam oleh barua Umno dan Mic dan tak bayar balik

4) Skandal Maminco telah lesapkan wang rakyat sebanyak rm2 billion

5) Yang lebih malukan Bank Islam—guna nama islam tapi telah songlap berbilion ringgit duit rakyat—peminjam barua Umno tak bayar balik pinjaman

6) Pada 2007, skandal Enron telah rugikan rakyat Malaysia sebanyak rm2 bilion.

7) Pos Malaysia telah songlap rm2 bilion duit rakyat

8) Yang Mega skandal yang terbaru ialah PKFZ, dimana sebanyak rm12 bilion duit rakyat telah di curi oleh perompak MCA dengan bantuan perompak perompak Umno.

9) Yang lebih memalukan ialah ratusan GLCs telah songlap berbilion billion ringgit duit rakyat. Ini sendiri di sebut oleh Auditor General (Ketua Pengarah Audit) Malaysia Ambrin Buang. Belaiu telah mempersoalkan kerelevanan GLC2 ini. GLC terkini yang telah songlap duit rakyat ialah Sime Darby yang telah songlap rm4 bilion duit rakyat. Yang hairan, pada satu ketika bilamana syarikat ini di tadbir olih matsaleh, ia merupakan nama besar di medan antarabangsa. Tapi bila orang Umno ambil alih macam biasalah curi duit rakyat dan bankrupkan syarikat.

10) Ketua Perompak Collar Putih, Mahathai telah dituduh oleh wartawan berkecuali Barry Wain dalam buku tulisanya The Malaysian Maverick sebagai telah curi duit rakyat sebanyak RM100 bilion. Sehingga sekarang Mahathai belum samun Barry—Kenapa—takut semua rakusan beliau akan di bongkarkan di mahkamah.

11) Laporan Global Financial Integriti telah bongkarkan bahawa selama 10 tahun perompak2 Umno/BN telah seludup duit haram yang berjumlah RM899 bilion ke luar Negara. Dan yang memalukan ialah, Malaysia berkedudukan ke tangga KELIMA sedunia. Yang pengundi2 bodoh Umno/BN tak faham berapa besar jumlah tersebut—899,000,000,000,000.

Jadi jangan jadi hiporkrit dengan kemenangan BN--sudah confirm ORANG UTAN seperti kamu sahaja yang sokong BN

Akar Umbi said...

anon 10.47

11 perkara tu masa Anwar masih dlm ABIM kot?

perkara 5 (berkenaan BIMB) termasuklah Khalid Ibrahim yg skrg jadi MB Selangor....

Kami x kenal Kamarudin Jaafar, Rahim Ghouse dan beberapa nama yg dah arwah yg begitu zuhud dan menginfakkan hartanya untuk org2 hutan.....

Anonymous said...

kah kah kah kah 10.47, memang betul pun majoriti yang duduk dalam hutan saja yang sokong BN. Majoriti rakyat negeri yg hutannye digondol berleluasa suke pilih Perompak Rakyat pulak. Bukan je setakat gondolkan hutan, lubangkan tanah utk curi pasir pun rakyat negeri tu tetap pileh Perompak Rakyat.

Mane taknye, pemimpin utama Perompak Rakyat pun suka gondol hutan belantara amoi pelacur dan sondol jubor, jd pengikut dia pun sokong membabi buta je la pemimpin tu. Pimpin sampai rebah ye....

Kah kah kah kah kah

Mohd said...

Kaum Cina di Malaysia dgn nyata telah menunjukkan mereka sangat rasis.
Najib patut hentikan pemberian wang dan peruntukan kpd kaum Cina. Ini ibarat mencurah air di daun keladi.
Di PRU 13 nanti biarkan MCA dan Gerakan meletakkan calun2 mereka di kawasan2 majoriti Cina sahaja. Dgn ini kita akan dapat gambaran yg jelas kaum Cina sokong MCA dan Gerakan atau pun DAP.
Jika kaum Cina mengundi DAP, mereka akan kehilangan jawatan menteri atau timbalan menteri di peringkat kabinet. Dgn cara ini kaum Cina tidak akan ada suara di dalam Kerajaan secara langsung. UMNO haruslah pandai menekan kaum Cina utk menyokong Kerajaan dgn cara ini. Cara pujuk rayu dan rasuah sudah tidak berkesan lagi.
Kaum Cina dgn cara ini akan berfikir banyak kali utk menjaga kepentingan mereka kalau menyokong DAP.
Sekarang ini, ramai calun2 MCA dan Gerakan diletakkan di kawasan majoriti Melayu yg pasti akan menyokong BN. Dgn itu kaum Cina tak risau tak ada wakil menteri atau timbalan menteri dlm Kerajaan BN.
Cubalah UMNO berfikir positif dan proaktif pulak.
Dgn cara ini, insyallah, BN akan dapat menang dgn majoriti 2/3.
Letaklah calun2 Melayu sahaja di kawasan2 majoriti Melayu.