Sunday, April 17, 2011

Khalid Ibrahim Menyesal Taja 100 Bilik Hotel Di Petaling Jaya

“Adakah salah saya membayar tetamu saya dari Sabah dan Sarawak; teman-teman dari Puak Penan, Orang laut dan Murut yang mahu melihat sendiri bagaimana Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) mentadbir Selangor,” tegas Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. [PASPB]
Bila kita komplen pasal wang MBI (Selangor Menteri Besar Incorporated) diselewengkan untuk taja 100 bilik untuk perwakilan PKR di Kongres Nasional PKR di Petaling Jaya, itulah (di atas) jawawapan Khalid.

Hasilnya, cuma menang 3 kerusi dari 49 yang ditandingi. Lagi sedih, 6 calon telah hilang pertaruhan!

2 comments:

Anonymous said...

duit kerajaan digunakan oleh mereka padahal yang datang atas kapasiti pewakilan PKR untuk persidangan tahunan parti bukan majlis anjuran kerajaan negeri,sekiranya umno/bn buat seperti itu rasanya puaka2 pakatan dah bising semalaya dah cakap kerajaan salahguna wang kerajaan.

Anonymous said...

Wahai khalid,kau nak jemput sapa pun aku tak kisah. tapi wang kerajaan bukanlah digunakan atas tujuan untuk politik. sedihnya aku tengok statement kau. pkr memang suka menggunakan sentimen simpati kepada rakyat. khalis letak jawatan aje la. menyusahkan orang ramai.