Tuesday, December 14, 2010

Saga Zaid Ibrahim Versi Sabah & Saifuddin Nasution Bila Nak Ikut?

Kalau betul laporan yang mengatakan Jeffrey Kitingan akan meninggalkan PKR, maka bakal ternukillah skrip Saga Zaid Ibrahim versi Sabah.

Harap-harap Jeffrey ikutlah nasihat aku, macam aku nasihatkan Zaid. Jeffrey orang terpelajar, lulusan Harvard. Aku, kalau boleh tak mau tengok dia mati beragan.

Aku cadangkan, lebih manis Jeffrey ikut abangnya Joseph Pairin Kitingan. Kalau Jeffrey fikir cadangan aku betul, cubalah pakat-pakat pula dengan Saifuddin Nasution. Saifuddin pun ada abang dekat sebelah sini.

Malam ni sebelum tidur, kedua-dua Jeffrey dan Saifuddin cuba fikir-fikirkanlah. Tolonglah abang masing-masing dalam membantu Najib memajukan negara. Dalam bab Zaid tu, biarkanlah sebab dia dah tanam azam "Aku Keluar Ingan Menibai (Anwar)".

No comments: