Tuesday, December 14, 2010

Betulkah Mahfuz NP PAS Yang Paling Rendah Akademiknya?

Ramai blogger yang anti-PAS kata Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS tak pass SRP. Ada yang kata dia bekas messenger bank. Tang tu aku memang tak tahu. Itu orang kata, bukan aku yang kata.

Tapi bila Mahfuz persoal mana dokumen rasmi ketuanan Melayu, aku pun dah naik terpengaruh dengan cakap-cakap orang. Memang pada dasarnya, tidak ada secara khusus adanya dokumen ketuanan Melayu. Namun ia terselindung di dalam dokumen 7 Wasiat Raja-Raja Melayu, yang diperturunkan tandatangan oleh Raja-Raja Melayu pada 5 Ogos 1957, sebagai tanda persetujuan pembentukan perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu.

Mahfuz jangan main-main dalam soal ini. Kau sekolah ke tidak? Ini soal wasiat dan ini juga soal amanah, sumpah dan tanggungjawab. Kalau aku wakil rakyat dan berjawatan aku takut nak pikul.

Yang peliknya, orang yang lebih rendah rankingnya dalam PAS, malah Cina Islam pula pun ada simpan wasiat tu. Soal Cina Islam iktiraf atau tidak itu soal lain. Tapi sekurang-kurangnya dia baca, publish dan simpan, tak macam Mahfuz yang tak tahu apa pun!

No comments: