Thursday, October 2, 2014

Tahaluf Siyasi Tidak Mampu Halang Lim Guan Teruskan Saman Tehadap Nasrudin At-Tantawi


Meskipun atas sebab teknikal, saman Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terhadap Ahli Parlimen PAS Termeloh, Nasarudin Hassan At-Tantawi telah ditolak, namun ia tidak akan berhenti setakat itu.

Peguam bagi pihak Guan Eng, Mureli Navaratnam mengesahkan bahawa KM Pulau Pinang itu mahu meneruskan saman tersebut, lapor Malaysiakini.

Nasrudin sebelum ini mempersoal mengapa bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dikecam berhubung projek Lebuh Raya Kinrara-Damansara (Kidex), sedangkan tindakan yang sama tidak pula ditujukan kepada Guan Eng dalam pembinaan terowong dasar laut yang didakwanya diberikan secara rundingan terus.

Kenyataan Nasrudin itu tidak disenangi oleh Guan Eng dan atas sifat yang tidak boleh ditegur pemimpin DAP itu menyaman Nasrudin yang juga adalah AJK PAS Pusat.

Tahaluf siyasi nampaknya tidak dapat menghalang perang Guan Eng - Nasrudin.

3 comments:

Anonymous said...

SI BANGSAT CINA KOMINIS DAP MENYAMAN SI MELAYU/ISLAM BAHLOL PAS!!!!

SAJAK LAH TU!!!

Anonymous said...

Contoh sifat Islam PAS terbaik!!

Berdendam sesama Saudara Islam dan sanggop bersama Cina Kominis Rasis DAP yang anti Melayu/Islam..

Anonymous said...

DAP saman ahli PAS,pecat ahli PAS dari jawatan di pulau pinang. PAS tetap tersenyum dan memeluk DAP tetapi sesama islam seperti UMNO dikecam. Inilah balasan bila permainkan agama. Apa beza PAS dan anjing?Tiada.Sebab Anjing taat pada tuannya seperti PAS taat pada DAP.