Monday, March 10, 2014

Kisah Ustaz Dol KK Kawan Baik Anwar Ibrahim


Agaknya inilah Ustaz Dol KK (foto atas) yang diceritakan oleh A.R Tompel dalam filem Nasib Do Re Mi.

Bukankah Allah itu Maha Mendengar (As- Samii'), tetapi teman DS Anwar Ibrahim, Dr Razali Nawawi a.k.a Ustaz Dol KK bertanya dalam doanya, "Ya Allah, where are you?" yang disebutnya di minit 1.02 dalam video di bawah.

5 comments:

SERBAN BULAT said...

QUADA n QUADAR.......
SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI.
BERSAMA SAMALAH KITA BERTAQWA.......

Anonymous said...

Hukuman 5 tahun yg di kenakan terhadap Anwar adalah tanda Allah ada dan dekat untuk menjawab permohonan hambaNya yg dizalimi dan menjadi mangsa,iaitu Saiful bukannya Anwar-Anwar adalah penzalim.

Anonymous said...

Saiful adalah kiriman allah sebagai penyebab untuk membuktikan orang yg masih buta hati yg tidak percaya anuar adalah seorg peliwat. Saiful seorang pemuda yg kacak yg juga pengikut tegar anuar yg semestinya anuar tidak akan menolaknya. Namun seperti tahun 1997,ramai yg buta hati dan tabsub tidak percaya mengatakan kospirasi kerajaan dan menghasut rakyat. Yang jadi mangsa nanti adalah dato sri najib yg dipersalahkan bukan kerana undang2 melalui hakim yg menjatuhkan hukuman yg adil bagi kedua piha.

Anonymous said...

Quote of the Year: " Question: What stands in the way between Anwar Ibrahim and his ambition to become the PM of Malaysia? Answer: It is his undying love of the temptingly delicious soup bontot" LOL

Anonymous said...

Kalau makan sup bontot semua orang suka tapi kalau main bontot hanya anwar dan sealiran songsang dengannya sahaja yang suka . Hairan ya . Hakim buat keputusan berdasarkan bukti. Bukti jelas.Tapi masih lagi di anggap zalim olih orang yang di tutup mata hatinya . na'uzubillah .perbicaraan bukan berjalan di tepi jalan tapi di mahkamah yang dihakimi olih tiga hakim . inilah orang-orang yang telah dibutakan matanya sedang dia melihat . dibutakan hatinya sedangkan dia dapat menilai.Ditulikan pendengarannya sedangkan dia mendengar.Jauhkanlah dari orang yang bersengkongkol dengan maksiat ,zina dan penyebar fitnah , yang hanya menyokong ketika hukuman baik untuk diri dan kumpulannya dan apabila hukuman yang benar ditanggungnya dia akan mencaci sesiapa sahaja yang menghukumnya .Sadarlah .