Sunday, January 12, 2014

Bukan Sembarangan Anak Dara - Beliau Adalah Penasihat Air Khalid Ibrahim


Beliau masih berstatus 'anak dara', tapi sudah boleh dikira sebagai 'Penasihat Air' kepada MB Selangor TS Khalid Ibrahim.

Tatkala Selangor enggan menerima Projek Langat 2, iaitu projek empangan air mega untuk membekalkan air ke Selangor dan Wilayah Persekutuan (KL dan Putra Jaya), Faekah Husin yang ketika itu Setpol kepada Khalid kerap berucap di pentas rally Pakatan Rakyat, berhujah dengan alasan-alasan rekaaannya menolak perlaksanaan projek berkenaan.

Dengan perkembangan terakhir yang memutuskan Kerajaan Negeri Selangor bersetuju dengan perlaksanaan projek berkenaan, bermakna hujah-hujah Faekah selama ini ternyata 'tidak boleh dipakai'.

Faekah sebelum ini memberitahu rakyat Selangor, bahawa konon kerajaan negeri punya pilihan lain yang lebih murah berbanding pembinaan empangan mega untuk keperluan rakyat untuk jangka masa panjang. Malah beliau mendakwa hujan sepanjang tahun di Selangor, tidak memungkin negeri berkenaan kekurangan sumber air.

Faekah yang kini merupakan Ketua Eksekutif MBI, sekali lagi diberi kepercayaan sebagai 'Penasihat Air' Kepada Khalid Ibrahim, apabila dinamakan sebagai salah seorang wakil kerajaan negeri dalam melaksanakan Projek Langat 2.

Bagai membalas jasa bossnya atas perlantikan itu, Faekah mula membalun kalangan pemimpin dalam PKR yang tidak bersetuju dengan keputusan U-Turn Khalid Ibrahim.


Suatu perkara yang amat memilukan bagi sesetengan pemimpin PKR dan juga Pakatan Rakyat Selangor, kerana keputusan itu menunjukkan mereka telah silap dalam menentang projek berkenaan,walaupun hingga terpaksa berpeluh ketiak ketika berhimpun, seperti yang berlaku di SINI.

4 comments:

Anonymous said...

mintak maximus ongkili jgn setuju syarat2 merepek Khalid gagap ni.

Anonymous said...

Khalaid memang bijak melantik minah ni sebab simpanan air dia melimpah ruah maklumlah tak pernah menbazir keluar sehingga kini

Anonymous said...

Faekah Terlalu banyak simpanan Air sehingga melimpah berbuih-buih.....Itu sebab dia kena jadi wakil MB Khaliiid dalam hal Air..

Anonymous said...

Awas siapa yang kahwin dengan Faekah kena sediakan PAM AIR....