Friday, January 17, 2014

Pisau Ditangan Kanan & Telur Sudah Ditangan Kiri - Terpulang Pada Wan Azizah Samada Nak Pecahkan Atau Tidak


Bukan sembarangan orang yang memegang pisau dan telur di atas, sebaliknya ia adalah Presiden PKR DS Wan Azizah Wan Ismail.

Dengan pisau ditangan kanan dan telur ditangan kiri, maka terpulang kepada Wan Azizah untuk memilih samada untuk memecahkan atau tidak akan telur berkenaan


Begitulah yang dihadapi oleh Wan Azizah, samada akan terus menjadi Presiden PKR atau pun memilih untuk menjadi suri rumah.

Menurut rakan-rakan yang berada dalam PKR, Wan Azizah masih berminat gara-gara timbulnya cerita jambu baru bung Nuar. Mereka tidak menolak bahawa kemelut dalam PKR, hingga membawa kepada terlucutnya kedudukan Azmin sebagai ahli lembaga pengarah PKNS, sebenarnya punya kaitan dengan pemilihan PKR 2014.

Jika Wan Azizah memilih untuk menjadi suri rumah, maka beliau terpaksa terperap di rumah. Sebaliknya, jika memilih untuk kekal sebagai Presiden PKR, beliau boleh 'kacau daun' terhadap suaminya.

Tambah mereka lagi, meskipun hakikat punya kaitan dengan pemilhan PKR turut dinafikan oleh MB Selangor TS Khalid Ibrahim, namun keakraban trio Wan Azizah - Khalid - Faekah menguatkan lagi teori berkenaan.

Seperti biasa, DS Anwar Ibrahim terpaksa over-shadow isterinya, untuk cuba membetulkan keadaan dengan membuat pembelaan terhadap Azmin dalam mempertahan kedudukannya dalam ahli lembaga PKNS.


Tindakan Anwar ini yang mempertikaikan kesahan penyingkiran Azmin, sebenarnya memberikan point kepada Khalid untuk terus kekal sebagai MB.

Khalid tidaklah sebodoh yang disangka, kerana dia lebih maklum kedudukan Wan Azizah sebagai Presiden adalah lebih berkuasa dari Ketua Umum, kalau disandarkan kepada perlembagaan PKR.

Menurut rakan-rakan saya lagi, sekiranya kepedihan Wan Azizah terhadap cerita jambu baru bung Nuar ini tidak terubat, mereka yakin bahawa tahun 2014 akan menjadi tahun perpecahan PKR.

2 comments:

Anonymous said...

..yb jamban got aljuburi literally by the balls.. hehe.. 2 2 lahanat ni kaki maksiat.. trending fcukatan munapig..

Anonymous said...

Bacaan yang baik .....ternyata kalit gagap pandai pancing dan kencing anwar dan assmin...wan azizah masih tak boleh terima kes isteri assmin samsidar....tunggu kes bang non saman dato nalla....kebangangan anwar klas 3 genrel degree bekas pelajar um ini terserlah lagi...kroni gaduh sesama kroni bukan untuk rakyat tapi rebut jawatan dalam kerajaan selangor....dengan muka tak malu anwar nak selamatkan kroni...