Tuesday, December 3, 2013

Usul Dari Zaid Ibrahim Sempena Perhimpunan Agung UMNO - Mansuhkan Rezab Melayu


Untuk menjadi popular anda boleh memilih antara perpektif positif mahu pun negatif.

Bagi Zaid Ibrahim, beliau memilih sisi negatif untuk menjadikan dirinya popular, setelah dirinya hanyut dari arus perdana politik negara.

Justeru beliau tampil dengan cadangan agar 'Rezab Melayu' dimansuhkan, melalui artikelnya yang tersiar di The Malaysian Insider.

Beliau sengaja memilih disaat Perhimpunan Agung UMNO yang akan berlansung sepanjang minggu ini, dengan harapan dirinya akan menjadi subjek serangan para perwakilan UMNO yang berucap disemua sayap parti berkenaan.

Mungkin itu kaedah terbaik dalam fikirannya untuk menerima gamitan dari DAP, satu-satunya parti yang boleh menerima aliran pemikirannya.

Bagaimana dengan PAS dan PKR? Rasanya tidak, kerana masing-masing telah punya pengalaman tersendiri terhadap Zaid Ibrahim.

4 comments:

Anonymous said...

Manusia BABI NI..JANGAN LAH NAKBSEKSA ORANG MELAYU.

jebat said...

Hidup lagi rupanya KK/KB ini.

(Kecik kecik tak nak mampus dah tua menyusahkan orang).

Anonymous said...

Zaid, please be rationale about it. Stop instigating the mind of the Malays. I know you meant well because the Malays will strive to survive but not all can survive. You are doing fine after all the money you have made. Be practical about it. Look at your home state. They could barely survive if not for the woman who works hard.

May BBU, Johor Bahru said...

HIDUP SENANG LWNANG, KAYA RAYA PUN PASAL "MELAYU" DIA.
BAK KATA TUN MAHATHIR " MELAYU MUDAH LUPA"
WALLAH'HUALAM.