Friday, December 6, 2013

Khalid Ibrahim Tak Peduli Pada Anwar Ibrahim - Sebab Bukan PKR Tapi DAP Yang Sokong Dia Jadi MB


Meskipun ditegur oleh bossnya (DS Anwar Ibrahim), MB Selangor TS Khalid Ibrahim masih mempertahan pendiriannya tentang penggunaan peruntukan penyelenggaraan jalan raya di Selangor.

Sebelum ini Anwar menegur Khalid dengan kenyataan yang menyebut bahawa kesejahteraan rakyat di Selangor bukan diukur dengan bajet surplus mahu pun defisit, sebaliknya diukur sejauh mana perkhidmatan yang diberikan kepada rakyat.

Sebaliknya, dalam menjawab isu peruntukan penyelenggaraan di Selangor yang hanya pada penggunaan 36%, Khalid berkata "Kerajaan negeri telah berjaya menjimatkan sejumlah RM29.21 juta atau 24.5% daripada kos anggaran projek, RM1.02 juta atau 21.1% untuk projek bawah pejabat daerah dan RM62.82 juta atau 18% untuk projek bawah Kerajaan Negeri".

Soalnya sekarang, berjimat atau tak buat lansung? Cuba anda perhatikan pada gambar-gambar di bawah untuk perbandingan.


Foto atas diambil di kawasan hard-core DAP, Jalan Chan Ah Soo dalam DUN Pandamaran. Jalan diturap dengan cantik kerana Adun DAP mengambil langkah bijak dengan menggunakan peruntukan di kawasan yang diwakilinya.


Sementara di kawasan yang diwakili oleh Khalid (foto dirakam di Kg Idaman, Pelabuhan Klang) iaitu DUN Pelabuhan Klang, itu sahajalah bentuk penyelenggaraan yang diberikan olehnya.

Mungkin Khalid merasakan bahawa perlantikannya disokong oleh DAP Selangor dan bukan oleh PKR Selangor maka keutamaan diberikan kepada DAP.

No comments: