Tuesday, December 3, 2013

Apa Fatwa Ulamak-Ulamak PAS Nak Putuskan Tentang Khalid Ibrahim?


Oleh kerana 'Baldatun Toyyibatun Warabun Ghafur' sering diucapkan dibibir MB Selangor TS Khalid Ibrahim apabila berada dalam kelompok pemimpin-pemimpin PAS, maka sepatutnya Khalid amat maklumkan tentang dalam mengurus perbelanjaan.

Apakah Islamik kalau jika Khalid hanya membelanjakan 36% daripada peruntukan perbelanjaan selenggaraan jalan raya (MARRIS), walhal jalan raya di Selangor banyak yang berlopak dan berlubang?

Tidakkah sedar bagi pemimpin 'Baldatun Toyyibatun Warabun Ghafur' yang memerapkan sejumlah RM631.27 juta wang peruntukan selenggaraan jalan raya, walhal Rasulullah pernah bersabda bahawa mengalihkan halangan di jalan adalah sebahagian cabang iman?

Justeru dimanakah kedudukan iman Khalid yang tidak punya rasa kepedulian dalam dirinya untuk menyedia jalan raya yang sempurna kepada rakyatnya?

Semalam, Laporan Ketua Audit Negara Siri 3 telah diterbitkan untuk edaran. Khusus buat warga Selangor, perhatikan jumlah wang diperap oleh Khalid didalam Kumpulan Wang Amanah Penyelenggaraan Jalan Negeri seperti di jadual berikut.:-

No comments: