Monday, December 2, 2013

Penyandang Jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor Digugur - Mungkin Bakal Tumpu Pada Kelab 52


Penyandang jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman (foto atas - kiri) telah tidak dilantik semula ke jawatan berkenaan.

Sebaliknya, Presiden PAS DS Hadi Awang melantik anggota Exco Kerajaan Selangor Iskandar Samad menggantikan tempat beliau sebagai Pesuruhjaya.

Hadi pastinya ingin memantapkan pentadbiran PAS di Selangor dengan mengambilkira kelemahan Rani yang gagal ketika menyandang jawatan tertinggi peringkat parti di Selangor.



Antara kegagalan awal Rani ialah terbabit menyokong perobohan gerai di kawasan DUN Meru yang diwakilinya.


Jasa Rani yang paling diingati rakyat ialah kejayaanya mengurus pembinaan tandas di kawasah tanah perkuburan Hindu di kawasannya.

Kemanakah Rani selepas ini? Kemungkinan besar beliau akan mengambil alih tugasan sebagai Presiden Kelab 52 daripada Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man.(Tuan Ibrahim selalu disebut oleh Rani sebagai Presiden Kelab 52 iaitu kelab orang-orang yang rendah ketinggiannya, bawah lima kaki dua inci, seperti dirinya

Dalam perkembangan yang sama, Hadi telah melantik semula Dato' Mustafa Ali sebagai Setia Usaha Agung PAS dan melantik Dato' Mahfuz Omar yang tewas dalam saingan Naib Presiden untuk menjawat Ketua Penerangan PAS Pusat.

Baca senarai penuh perlantikan di AIDC.

No comments: