Monday, December 2, 2013

Bekas Pengarah Urusetia Penerangan Arwah MB Kedah Ustaz Azizan Pertikai Pemilihan PAS 2013 Terpelik Di Dunia


Bekas Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah (dibawah bekas MB arwah Ustaz Azizan) mempertikai pengendalian proses pemilihan PAS 2013 yang berlansung baru-baru ini.

Dalam tulisannya yang tersiar di Detik Daily, antarara lain beliau menyebut "Kertas undi yang dikemukakan kali ini juga adalah merupakan kertas undi yang terpelik dalam dunia. Untuk dua calon timbalan yang bertanding, terdapat dua keping slip mengundi yang dikepilkan menggunakan stapler.

Bagi lima calon Naib Presiden, terdapat lima keping slip setiap satunya adalah nama calon yang bertanding dan petak kosong untuk dipangkah. Yang paling melucukan ialah untuk 61 calon yang bertanding AJK PAS Pusat maka terdapat 61 keping slip mengundi yang dilekatkan menggunakan stapler!"

Beliau turut mempertikai penangguhan pengiraan undi yang sepatutnya dibuat serta merta, seperti kelaziman yang dibuat oleh SPR, terhadap kertas undi jawatan Timbalan dan Naib Presiden.

Beliau malu apabila PAS yang sering mempertikai SPR, 'dipulangkangkan paku buah keras' dan akhirnya gagal mengurus proses pemilihan parti.

2 comments:

Anonymous said...

Hurmmmm... maklumlah BERSIHHHHHH !!!

Anonymous said...

kertas undi tu kene bersihkan dulu baru kira