Wednesday, November 6, 2013

Peraturan Baru Khalid Ibrahim - Kalau Nak Beli Rokok Di Taman Perumahan Masing-Masing, Kena Bayar Parkir 50 Sen


Khabarnya Kerajaan Selangor akan mengarahkan semua PBT untuk mengenakan caj parkir di kawasan komersil taman-taman perumahan.

Buat permulaan, perlaksanaan telah dilakukan di beberapa kawasan perumahan dalam Majlis Perbandaran Klang, khusus di kawasan komersial masing-masing.

Semalam, sekitar jam 11.55 malam saya menerima SMS dari 'rakan bertekak', seorang penyokong tegar PKR berbangsa Cina yang kandungannya seperti berikut,
"PR governmt has implementd parking fee in most taman areas. Like Eng ann,berkeley n sentosa.50 yrs BN nvr impose parking fee in such areas. Why u all BN people not doing anythg to protest.U all can bring bk d heart of d rakyat. BN wake up. Jgn tidor lagi" 
Mungkin beliau marah kerana jika dalam keadaan hendak membeli rokok di kedai dalam taman perumahannya, maka terpaksalah membayar 50 sen untuk caj parkir.


Walau pun caj parkir cuma 50 sen sejam, tapi dengan sistem koupon yang diamalkan oleh MPK, pemilik kenderaan terpaksa membayar RM2.50 untuk setiap buku koupon (5 helai setiap buku). Ini bermakna bertambah pula kosnya.


Bukan itu sahaja, Majlis Bandaraya Shah Alam pula akan mengenakan bayaran lesen premis untuk pondok-pondok tol dalam kawasanya, mulai Januari depan.

Kemaruk cari duit, barangkali?

5 comments:

Anonymous said...

Cakap kat kawan cina awak tu suruh DAP buat rayuan kepada Khalid Ibrahim. Jangan suruh BN yang buat kerja merayu. Kaum Cina ni kalau BN buat baik pun bukannya dia nak undi BN.

I Am Not A Robot ... said...

Buat apa suruh cinabeng tu merayu pada org yg dah gagap, nanti bertambah gagapnya.

Bagitau cinabeng tu suruh DAP, Majlis Peguam, Ambiga dan ngo2 pro-PR buat satu surat bantahan dan hantar pada PBB, suruh PBB siasat dan ambil tindakan; mengapa BN tidak boleh dipersalahkan membiarkan Khalid GAGAP menindas dan membebankan rakyat, sedangkan kerajaan Selangor adalah kerajaan rakyat yg sentiasa merakyatkan ekonomi Selangor.

Atau adakah sekarang rakyat sudah dijadikan sumber pendapatan ekonomi Selangor? SUDAH TUKARKAH???

Anonymous said...

DI Johor Bahru dah bertahun2 kawasan komersial di perumahan dikenakan sistem berkupon... tak heran dah.. contohnya di Bandar Baru UDA tempat yang majoriti penduduknya 99% melayu... hm...

Anonymous said...

Itu cara utk didik rakyat..guna dan bayar..jika tidak meka tak peduli..Meka tetap menfapat sokongan rakyat bukan mcm BN..membudayakan fakyat jadi malas dan kurang ajar

Anonymous said...

Habis mengapa cinabeng sekor tu buat bising dan kaitkan BN dlm perkara ni?

Agaknya cinabeng tu belum dapat didikan yg sempurna atau belum faham lagi cara PR mendidik rakyat, atau mmg telah diajar untuk TERUS MEMBANGKANG DAN MENYALAHKAN BN/UMNO dlm apa saja yg berlaku?

Agak2nya dia ni bila rasa dah hampir nak mati pun nanti akan kaitk dan salahkan dgn BN/UMNO jugak ke?