Saturday, June 23, 2012

"Kalau saya masih Exco Agama, saya akan hambat Anwar" - Ujar Dr Hasan Ali


Semasa siri 'Roadshow Selamatkan Akidah' di Pulau Indah Pelabuhan Klang pada 20 Jun 2012 yang lalu, Dato' Dr Hasan Ali memberitahu para hadirin bahawa, kalaulah ia masih Exco Agama Islam Selangor, ia akan mengarahkan pegawai-pegawai Penguatkuasa JAIS menghambat Anwar daripada memberikan tazkirah di Masjid Raja Muda Musa, Semenyih yang berlangsung pada 9 Jun 2012 lepas.

Hasan berpendapat Anwar tidak layak memberi tazkirah di masjid berkenaan kerana ia adalah pengamal pluralisme dan Islam Liberal serta akhlaknya yang amat diragui.

Untuk rekod, kehadiran Anwar memberi tazkirah di masjid berkenaan telah dibantah oleh penduduk setempat.

3 comments:

Anonymous said...

too late!

sepatutnya daripada dulu lagi jangan masuk pas. yang pergi sokong anwar jugak apahal?

kan dah menyesal tak sudah. elok-elok berniaga dgn kerajaan bn lepas tu berenti.

sudah-sudah tu dato. apa yg dato buat ni sepatutnya masa mula-mula jadi exco agama dlm kerajaan buka selepas kena pecat.

nasi dah jadi bubur la dato..

Anonymous said...

STOP BULLSHITTING ANYMORE....

Tanggung jawab nya hanya mendedahkan kemungkaran terhadap Islam olih PAS khusus diSelangor...Biar orang lain yg lebih berwibawa diberi jawatan untuk benteras Politik Masjid Selangor yg pelupuri olih Hassan Ali semasa ada jawatan dulu. Betul ketika itu dia ada melarang..tapi melarang orang yg tak menguntungkan politik peribadinya... bukan keseluruhan ..saperti yg dititah olih Sultan..

Walaupun dia dah insaf.. namun nafsunya masih bergelora..membuaknya.. Memang apa yg didedahkan itu perlu perhatian dan pembeterasan Namun Rakyat perlu berhati hati dalam memilihnya di PRU 13..Ramai yg berkemampuan utk bertindak tanpa timbangan politik yg cetek demi Islam..

Anonymous said...

TONTON TEMUBUAL BELIAU DI WWW.DTUBES.TV YANG DIASAK DENGAN SOALAN2 BAGUS SANGATKAH JATI? SEBAHAGIAN PERSOALAN DI ATAS ADA DIJAWAB BELIAU. MOGA-MOGA DAPAT MEMBUANG YANG KERUH AMBIK YANG JERNIH. SARJANA DAN PEMIKIR MELAYU TAK RAMAI PUN.

BULU AYAM CARIK