Tuesday, June 19, 2012

Kalau Khalid Samad Baca Mesej BBM Ni Gerenti Dia Syak Azmin Ditawarkan Masuk UMNO


Sekadar nak bagi tau kat MP PAS Shah Alam Khalid Samad berkenaan penyebaran mesej di atas. (Diterima jam 1.36pm)

Biasanya, bagi Khalid kalau orang ada perjumpaan antara orang UMNO dengan MP PR, lantas ia dianggap sebagai tawar menawar untuk lompat ke BN.

Tambahan pula Lajim Ukin telah meletakkan jawatan sebagai Ketua Cawangan UMNO Kerambai Kebatu, apakah ini untuk memberi laluan kepada Azmin untuk memimpin cawangan tersebut?

1 comment:

Anonymous said...

Hahahaha....lawak..Saya anak jati Beaufort dan kenal benar dengan DS Panglima Lajim Ukin.Anak tempatan Beaufort dan boleh disamakan dengan Datuk Seri Pairin Tambunan, Ku li Gua Musang.. Lajim Ukin juga adalah Presiden kaum Bisaya yang majoriti pengundi Beaufort. Orang-orang kanan Lajim Ukin adalah Classmate dan School Mate saya, lajim belajar di Sek Menengah St John Beaufort. KM Sabah Musa Aman bersekolah di St paul Secondary School Beaufort juga sekolah saya...Jadi kalau BN / UMNO lepaskan Lajim Ukin maka terlepas lah kerusi samada Adun Klias atau Parlimen Beaufort. Bangaanglah BN kalau tidak mengenang jasa lajim Ukin yang membolehkan BN memerintah Sabah apabila lajim dan geng berhijrah dari PBS ke Umno..
Untuk menjadi calon PKR kemungkinan terlalu tipis tetapi untuk menenubuhkan Parti baru mungkin amat cerah..lajim ingin rakyat Sabah lebih maju...Percakaran antara pemimpin Umno Sabah juga antara factor lajim menyendiri..Kenapa lajim dari Adun Klias dicalonkan ke parlimen beaufort pada Pru11-12..? Adakah Lajim jadi halangan Musa untuk Post KM..? Musa tetap angkuh nak kekal sebagai KM, Shafie KKLW pun teringin nak jadi Km..Salleh Keruak pun hebat juga.. Disyorkan KM Sabah digilirkan seperti Tun M lakukan dulu..Barulah aman bukan musa saja aman...Di Sabah terlalu ramai pemimpin BN berpontensi jadi KM...lain negeri lain susah nak cari untuk MB / KM.. Kat Beaufort ada seorang lagi Lajim Yusof pernah bertarung dengan Lajim Ukin tetapi tewas PBS vs Berjaya,UMNO / PKR..tapi sekarang Lajim Yusof pun dan jadi Umno.Pru13 Lajim Ukin menang tanpa bertanding..oleh Anak Beaufort.