Wednesday, August 17, 2011

Jangan Salahkan Gereja Dalam Isu Murtad - Ustaz Badrol Amin


Pengarah Jabatan Latihan & Komunikasi Selangor Ustaz Badrol Amin menyeru semua pihak tidak menyalahkan gereja dalam isu murtad. Alasan beliau, Nasrani sememangnya musuh Islam dan mereka sentiasa akan menarik orang-orang Islam menyertai mereka. Beliau berkata demikian, semasa tazkirah di sebuah masjid di Pelabuhan Klang, sebentar tadi.

Pelik! Kalau dah tahu sememangnya Nasrani musuh yang nyata mengapa perlu kompromi dalam penggunaan kalimah Allah di gereja? Malah Artikel 11(4) Perlembagaan Malaysia memperuntukkan halangan pengembangan agama lain kepada penganut-penganut agama Islam.

Sebaliknya, Badrol Amin meletakkan kesalahan kepada institusi agama Islam, walhal kerajaan Selangor sendiri adalah dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

Mungkin Badrol nak letakkan kesalahan pada BN kot?

5 comments:

Otak Geliga said...

mmg HANCUR umat Islam bukan saja Mas malah SATU DUNIA...mana x nya, akan keluar diolog begini:

1) "biarla yahudi tu ambil masji Al-Aqsa, bunuh org Palestin n amik negara Palestin...mrk kan musuh kita,....biarkan la"

2) "jgn la dimarah/dicaci Amerika sbb byk takluk negara Islam n bunuh org Islam, mrk kan mmg musuh kita...biarkan la"

sbb tu la akhirnya keluar mcm ni

"biarkan la org Islam murtad, dah mrk nak murtad, kita x perlu buat apa2...biarkan la"

DAN LAGI BAGUS JIKA BEGINI

1) "biarkan la pencuri tu merompak dlm rumah aku, dah mmg kerjanya mencuri,...biarkan la"

2) "jgn dihukum org yg rogol mak/kakak/adik perempuan kamu sbb perogol tu x dpt kawal nafsu dia...biarkan la"

aku x tau mcm mana org yg bg statement tu BERFIKIR...heh

usin said...

kalau badrol amin ckp mcm ni, "biarla dorang nk murtad. kurang la sikit org islam. bila kurang org islam, lapangla sikit syurga. tak penuh sgt". apa komen korang. aku dh makin bengang dgn org kejar mileage politik sampai hal agama yg kritikalpun masih gunakan perkataan 'biarkan'. mcm siot je...

Anonymous said...

Dialog yang dibuat oleh 'otak geliga' memang bagus. Si badrun ni guna konsep JANGAN JAGA TEPI KAIN ORANG. Sebenarnya dia nak cari jalan untuk menyalahkan UMNO Melayu dari Sabah ni dia ada tital Phd (penyakit hasad dengki ??) dan ada ilmu agama, tapi semasa PR kecil Permatang Pauah dulu, dia begitu laser (mulut capoi--kata orang utara--- Dalam Masjid dia hamput KPN (sekarang mantan_ TS.MUsa Hassan agar Alloh turun bala ke atas nya. Inilah watak2 orang yang berlatarbelakangkan agam yang bercokol dalam PASPISPUS.

Anonymous said...

badrol tu babi ulamak duniawi mmg macam tu

Anonymous said...

Badrol amin...badrol amin....nama saja ustaz..tapi akal di berikan Allah letak kat bontot..Kau dah tahu bahawa kafir kafir cina tu musuh Islam..Tapi kau masih lagi berkawan ngn mereka...? Kalau kau seorang ustaz yg bijak..knapa kau tak ajak mereka masuk islam..?berdakwah dengan mereka...!saya rasa ustaz tahu hal dan bab begini..tapi knapa tak buat..? sedangkan paderi paderi kafir tu lagi bijak dari kamu ustaz badrol oii...! mereka nampak peluang untuk memurtadkan org melayu kita ni...
badrol amin..badrol amin...sia-sia sahaja kamu jadi ustaz yg di pertanggunjawab utk berdakwah.Sepatutnya kamu juga bijak seperti paderi kafir tu...berdakwah dan ajak org kafir masuk islam.Maaflah jika saya katakan..setiap kali kamu buat tazkirah di kawasan saya duduk..atau ceramah.memang saya tak akan pergi..bagi saya lagi elok Dato Hassan Ali pertahankan agama ISLAM.Terima kasih