Saturday, September 6, 2014

Khalid Samad Naik Angin - Demi Ketum Buat Cabaran Berdebat Dengan Golongan Muda Pro Ulamak Dalam PAS

"Saya di sini mengesyorkan supaya diadakan satu forum/debat tertutup di antara golongan yang digelar ‘profesional, erdogan, anwarinas’ dan sebagainya dengan golongan yang kononnya menggelarkan diri mereka sebagai penyokong ulama’ tersebut. Mari kita bertemu di medan perbahasan ilmiah dan tidak lagi di medan FB dan Blog. Biar hujjah kedua-dua pihak diuji kesahihan dan keabsahannya dimedan perbahasan secara bersemuka supaya dengan itu akan berakhir segala amalan tuduh menuduh yang merosakkan jemaah. 
"Saya mengalu-alukan sekiranya ada mana-mana pihak sanggup menganjurkannya, lebih-lebih lagi sekiranya di bawah naungan Dewan Pemuda Pusat," - Khalid Samad
Satu kekurangan yang dihadapai oleh kelompok anwarinas dalam PAS ialah ketiadaan back-up dari golongan muda terhadap mereka.

Harus diakui bahawa bahawa kedudukan kelompok anwarinas tersebut, bagai terkapit di tengah-tengah antara kumpulan ulamak (melalui komposisi anggota Majlis Syura Ulamak) dengan golongan muda pro ulamak yang ada dalam Dewan Pemuda Pusat.

Khalid Samad meluahkan ras tidak senangnya kepada golongan muda malah mengsyaki bahawa mereka adalah polis cawangan khas (SB) yang menyusup dalam PAS dan dilabelkan dengan gelaran 'musta'jiun' (orang gopoh).

Pada Muktamar PAS 2012, memang dapat disaksikan kebangkitan golongan muda ini seperti yang dipaparkan dalam video bawah;


Khalid turut menganggap bahawa golongan muda ini melakukan kerja-kerja UMNO dan ini mungkin merujuk kepada kenyataan terbaru Pemuda PAS yang mahukan 'ketuanan Melayu', seperti didedahkan SINI.

Dalam pada Khalid menuduh golongan muda ini cuba mengubah destini politik PAS, beliau terlupa yang beliau dan kumpulannya juga telah melakukan perkara yang sama terhadap destini politik parti berkenaan.

Satu contoh yang ketara ialah apabila berlaku perubahan mendadak pimpinan PAS berkenaan 'Dokumen Negara Islam PAS 2003', bila mereka membuat keputusan mengenepikan falsafah yang didokumen, malah menerima pakai konsep 'Negara Berkebajikan' yang tidak menyebut sama sekali nama 'Islam' disamping berbeza pula konsepnya.

Baca kejayaan kumpulan Khalid mempedaya ulamak PAS di SINI.

7 comments:

mae said...

tidak ada sepotong pun ayat quran disebut. semua guna kepala hotak sendiri. apabila berselisih, sepatutnya kembali rujuk kpd quran dan hadis. semua cuma nak tunjuk kepintaran bercakap.

Anonymous said...

Pasma, pas ulama ad din nulislam. Kalau nak bersetongkol dengan umkok jangan masuk parti kami.

Anonymous said...

Pasma ..... nama pon dah mcm pas malaun...kikiki...

Muka2 ni seme yg dah berpuluh tahun makan duit zionis.....

Anwar lg dulu lg dah beri mkn puak2 ni kenyang2....

Kita x lopa zaman krisis 98 dulu...ahmad awang.presiden ulamak msia.... dah tentu anwar akan belaa....

Anwar kata sumbangan kjaan saudi atas nama jihad fisabilillah....hahahaha

Padahal duit jew dan neo con yg anwar kutip bila lawatan le amerika....

Mampuss laa puak2 ni yg beri pelindungan pd peliwat.....

Anonymous said...

Siapa yg gelojoh ni khalid ooii! Asas perjuangan pas sendiri kau dh lupa ? Awat gelojoh sgt nak ikut ketum ke putrjya main bedal je halal ke haram ke dah tak kisah lg..mana pegangn hidup kita yg nabi pesan alquran dan sunnah .. Mana? Mana?

Anonymous said...

Yg batil takkan kekal, tinggalkan sebelum malaikat maut dtg menyapa, jgn tunggu sampai Akhirat.

Anonymous said...

Brunei x bising2 x kecoh2 mcm PAS.....tup2 dah melaksanakan hudud. PAS....ermmm cakap sj lebih. Tong kosong.

Anonymous said...

PAS=UMNO=Penipu tegar, depan kita ckp lain tapi dengan cina komunis pengganas DAP semua benda diorang bagi=sialan diorang nih.

PKR=Munafik tegar dan pembenci ISlam yang nyata. Anwar pandai ugama ? .. sori bro, mereka yang bersembahyang dengan Rasulullahpon ada yang munafik. Diorang ni macam golongan murtad yang mengamuk mcm pukimak.

DAP=Pukimak cina komunis sialan yang patut dihapuskan. YAhudi timur.