Tuesday, September 2, 2014

Mat Sabu Terus-terusan Rela Makan Babi Sama Guan Eng


Kenyataan terbaru Mat Sabu yang disiarkan di Detik Daily membayangkan bahawa beliau terus-terusan lebih rela makan babi bersama Lim Guang Eng dari makan ayam dengan Najib.

Mat Sabu dalam menyimpulkan bahawa konsep Negara Kebajikan dan tahaluf siyasi dapat melonjakkan sokongan kepada Pakatan Rakyat, berpandukan kepada undi popular pada PRU13 sebanyak 52% yang memihak kepada mereka.

Namun begitu, secara umumnya jika berdasarkan angka untuk Pakatan rakyat mungkin ada kebenarannya, tetapi secara khusus ia tidak memihak kepada diri Mat Sabu dan PAS.

Mat Sabu kalah dalam di Pendang, sementara kerusi PAS di parlimen merosot dari 23 kepada 21.

Kenyataan Mat Sabu itu bagai untuk menambah pandangan Wong Chin Huat yang dibuat kelmarin (melalui rencana yang tersiar di TMI), yang bertujuan memalukan Hadi Awang. Wong menulis, Dr Siti Mariah Mahmud memenangi kawasan Kota Raja yang mempunyai 48% pengundi Melayu dengan 68% undi, jauh lebih tinggi daripada 52% yang dimenangi oleh Tok Guru Hadi Awang di Marang yang mempunyai 98% pengundi Melayu.

Hal ini bagai ungkitan bahawa kemenangan PAS adalah dari sokongan dari pengundi-pengundi bukan Islam yang kebetulan sememangnya itulah hakikatnya.

Dengan keadaan yang demikian, perlu diakui bahawa adalah terlalu amat sukar bagi PAS untuk merealisasikan aspirasi membentuk kerajaan Islam di Malaysia.

Menyedari keselesaan yang dinikmati bersama DAP (duduk sebaga Lembaga Pengarah Perbadan Air Pulau Pinang), maka Mat Sabu mengambil keputusan untuk terus duduk semeja dengan Guan Eng yang makan babi, dari mempertahankan prinsip dan jati diri PAS yang beliau sendiri adalah antara pemimpin utamanya.

4 comments:

Unknown said...

Jika kita tengok gambar mat sabu, alangkah buruknya. Tapi kalau kita kaji kelakuannya adalah sangat buruk dan keji.

Anonymous said...

kalau itu katanya, bagi sajalah seekor B#$% kepada dia, dia makan tak rakam secara life....kat TV

Anonymous said...

aku dengaq ka nampak ka muka dia nak termuntah lah. hari tu ternampak dia kt umah kenduri dewan sg dua b,worth. dia mai nk salam aku lari masuk tandas.

Anonymous said...

Muka MAT SABU bau puki serupa BABI!!!