Sunday, March 2, 2014

Adun PAS Dedahkan Malaun PKR Yang Bawa Derita Kepada Rakyat Selangor


Seorang Ketua Pemuda PAS Cawangan menjadi amat keliru dengan krisis air yang melanda Selangor pada ini.

Betapa tidaknya, mereka selama ini telah digula-gulakan bahawa bekalan air adalah mencukupi dan ahli-ahli PAS telah dipengaruhi untuk menentang cadangan projek pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 oleh Kerajaan Persekutan, yang telah sepatutnya dimulakan pada 2010.

Dengan kawasan kediaman Ketua Pemuda PAS tesebut yang sering mengalami gangguan bekalan air dan ditambah pula dengan pengumuman terbaru MB Selangor TS Khalid Ibrahim untuk meluluskan pembinaan loji rawatan mega yang menerima bekalan air mentah dari Pahang, maka Ketua Pemuda berkenaan telah menghantar SMS kepada Adun PAS kawasannya.

SMS dari beliau sekadar untuk mendapat kepastian, mengapakah baru sekarang projek berkenaan diterima iaitu hanya setelah timbulnya krisis air di Selangor?

Adun PAS berkenaan akhirnya mendedahkan bahawa tertangguhnya projek berkenaan adalah disebabkan tentangan dari  Exco Kerajaan Selangor Dr Xavier Jeyakumar (foto atas), meskipun projek tersebut adalah untuk kepentingan seluruh rakyat Selangor termasuk KL dan Putra Jaya.

Xavier yang kini hanyalah Adun PKR Seri Andalas, turut dikatakan banyak memberi cadangan sumber air alternatif, termasuklah teknologi membran yang hingga ke hari ini, tidak pun dilaksanakan untuk mengatasi masalah air disaat genting ini.

Kalau diamati, sememangnya Xavier dilihat paling lantang menyerang Khalid samada selepas Khalid mengumumkan penstrukturan air Selangor. Jadi tidak hairanlah kalau beliau digelar sebagai 'malaun' yang membawa derita kepada rakyat Selangor pada hari ini.

10 comments:

Anonymous said...

Alah..standard ler PAS..
memang senang ditipu..

Anonymous said...

yg PAS prgi ikut je x bantah apa pasal? bangang ke? kata PAS ganti UMNO...dh ganti dh pon...apa dia buat?

Anonymous said...

DAP dan PKR adalah tuan besar PAS..PAS diremote utk undi sahaja..pembuat keputusan adalah dari dari kami (DAP &PKR)..PAS tukang angguk dan buat perbalahan sesama melayu.. bab nak serang melayu serah pada PAS..

bukan semua ahli PAS setuju berada dalam PR..mereka adalah pak turut yg setia..matlamat utama adalah menjatuhkan UMNO dan BN, lepas itu baru akan menubuhkan sebuah negara Islam yg tulin bersama DAP dan PKR?

PAS tak pernah serik dipermain2kan DAP dan PKR..buta mata disebabkan kebencian yg paling dahsyat sesama melayu islam..memang dasar tukang angguk ..semua hinaan kepada melayu dan islam dipejamkan mata dan dipekakkan telinga atas dasar perjuangan bersama PR..

Kalau DAP dan PKR nakkan negara islam yg tulin bila menang PRU14 nanti akupun nak sokong PAS..tapi dgn perkembangan sekarang, PAS tiada suara membuat keputusan kecuali di kelantan yg sudah diperintah tanpa bantuan PRpun..

PKR-perjuangan peribadi
DAP-utk cina dan kristian
PAS-utk islam
UMNO-utk melayu dan bumiputra serta islam..

PKR akan terkubur sbb perjuangan yg tidak jelas..DAP akan subur, UMNO akan mantap dan PAS akan dihormati jika dapat membebaskan diri dari cengkaman DAP dan PKR..

ABANG KULIM

Anonymous said...

DAP dah ganti PAS...

Anonymous said...

Anuwar adalah jambatan bengkok antara PAS dan DAP..
Tanpa Anuwar..mana mungkin PAS akan sepakat dengan DAP.
PAS hanya layak jadi jurucakap DAP..
Terserlah kebengapan PAS dlm pakatan...walaupun tidak cerdik bila berseorangan..

Anonymous said...

PAS mana berani melawan cakap PKR/DAP! Simpan telur atas semangat PR!

Anonymous said...

malaun tentunya pembuat keputusan dan penyokong2nya!

Anonymous said...

Kalau pandai dah tentulah kerusi majority dapat MB!

Anonymous said...

Mana boleh Xavier tu buat silap. Pas kan pernah ajak dia masuk masjid beri tazkirah. Ini mesti salah umno gak.

Anonymous said...

PAS MEMANG BODOHHHH & PENGECUT SEJAK AZALI....kalau dengan UMNO, dia la yg paling hero....sanggup berguling atas jalan raya.....dlm PR....senyapppp, sunyiiii, membisu seribu bahasa.....harap telor jer terbuai buai....