Saturday, February 15, 2014

Apahal Yang Bikin Anwar Sampai Menonggeng Tu?


Sepanjang lebih sebulan yang mendatang, kita akan menyaksikan banyak aksi-aksi lawak dari calon PKR untuk PRK kawasan DUN Kajang, DS Anwar Ibrahim.

Antara aksi badut Anwar yang dipertonton ialah bila marah dikatakan takut untuk berdepan dengan TS Muhammad Shafee Abdullah.


Ketika beliau pertikaikan Shafee yang pernah menjadi lawyer UMNO dan kemudian menjadi pendakwa untuk kes rayuan liwat keatas Saiful Bohari, beliau sengaja pura-pura lupa pula dalam hal melantik Karpal Singh sebagai lawyernya untuk kes liwat berkenaan.

Walhal Karpal pernah mendedahkan kes liwat Azizan kepada parlimen pada 18 Disember 1997, seperti terkandung dalam hansard parlimen yang berbunyi,
Ini adalah satu perkara yang telah saya bangkitkan dalam dewan yang mulia ini pada 22 Oktober tahun ini. Ini mengenai dua surat yang ditulis kepada Yang Amat Berhormat Perdana Menteri. 
Satunya adalah ini, Tuan Speaker, jika saya boleh baca, ‘Pengakuan Bersumpah oleh seorang, Azizan Bin Abu Bakar.’ Pada 22 Oktober. 
Bolehkan Peguam Negara mengambil tindakan terhadap perkara ini. Pertama, mendakwa orang yang menulis surat ini jika surat ini tidak benar. Bolehkan Timbalan Perdana Menteri membiarkan dakwaan serius seperti dalam surat bersumpah berlaku ?
Butir-butir surat sumpah ini dan saya merayu kepada Timbalan Perdana Menteri untuk mengambil tindakan. Apa yang beliau (Anwar) jawab adalah perkara ini dalam tangan Peguam Negara. 
Tuan Speaker, hari ini adalah hari terakhir persidangan dewan ini. Sampai sekarang tidak ada apa-apa penjelasan daripada Peguam Negara. Tohmahan yang dibuat ke atas Timbalan Perdana Menteri adalah serius, saya baca bukan semua bahagian, tetapi apa yang penting di sini: 
‘Pengakuan Bersumpah Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Pengasih. Saya Azizan bin Abu Bakar dengan ini membuat pengakuan bersumpah bahawa saya telah menjadi mangsa hubungan sejenis yakni homoseksual dengan Anwar bin Ibrahim yang kini memangku jawatan Timbalan Perdana Menteri, perbuatan terkutuk ini telah dilakukan untuk beberapa kali sekitar tahun 1992 tanpa kerelaan saya. Ianya kerap berlaku di hotel-hotel mewah seperti PJ Hilton, Hyatt Saujana dan Holiday Villa tanpa pengetahuan umum dan isterinya. Buat makluman, saya merupakan bekas pemandu peribadi kepada isterinya Datin Seri Wan Azizah… 
Apa yang saya bangkitkan hari ini, sampai hari ini tidak ada keputusan daripada Peguam Negara. Kenapa? 
Buktikan, saya boleh panggil orang ini, Azizan Abu Bakar ke dewan ini….

7 comments:

Anonymous said...

untuk renungan pencacai bang non...bakal MB Selangor darul LGBT...

Anwar Ibrhim juga hampir membankrapkan negara kerana terlalu taksub kepada dasar-dasar IMF dan tunduk kepada Amerika.Hari ini Anwar ingin meminta peluang lagi untuk menjadi Menteri Besar dan peluang itu pula direbut dengan cara yang kotor.Jika niatnya kotor,caranya juga kotor,maka bagaimana kita boleh percaya yang Anwar mampu menjadi pemerintah yang bersih ??? Persoalan kini ialah,apakah rakyat Selangor benar-benar sanggup mengangkat si munafik ini sebagai Menteri Besar ??? Sudahlah munafik,peliwat pula.Sudahlah peliwat,perasuah pula.Sudahlah perasuah,tidak bijak ekonomi pula.Pendek kata,Anwar mungkin mempunyai kualiti sebagai seorang pemimpin tetapi malangnya,beliau tidak mampu menjadi pemimpin yang berkualiti.Tanpa apa-apa jawatan,Anwar hanyalah seorang manusia munafik yang gagal dalam hidupnya.Inilah yang membuatkan Anwar takut sekali menjelang rayuan kes liwatnya untuk kesekian kali.


Anonymous said...

Anuar Ibrahim pondan tua..

Anonymous said...

anwar berahim hanya lulusan pengajian melayu, itupun general degree. Kalau bab ekonomi bukannya bidang dia, hanya pandai bersandiwara depan rakyat je. Bila krisis ekonomi timbul, dia hanya duduk dengar pandangan orang lain tapi takde satu pun idea untuk perbaiki ekonomi yang dia berjaya keluarkan...

Tengok masa krisis ekonomi 1997-98 cukup la, kerja dia hanya bentangkan laporan. Yang terpaksa memerah otak untuk pulihkan ekonomi adalah MTEN, Daim Zainudin dan Dr Mahathir...

Anonymous said...

kalau anwar betul2 orang yang teraniaya, sudah tentu beliau akan mohon percepatkan perbicaraan beliau di mahkamah. lagi cepat lagi bagus, agar namanya cepat dibersihkan. kenapa sejak pendakwaan pertama dahulu sampai lebih 50 kali minta penangguhan? yg terkini, kes rayuan semula sudah dimulakan dengan penangguhan. balik2 gunakan strategi teknikal agar kes sentiasa boleh tangguh. dari tektik ini sudah tahu bahawa beliau memang bukan bersih, bukan suci, bukan teraniaya tetapi MENGANIAYA pihak yang mendakwa. jahatnya setaraf iblis.

Anonymous said...

Siapa percaya Mahkamah Rimba Mahathir Iskandar Mamak Tongkang. Madey sendiri menipu Kuli dan memecat hakim2 yg baik2 belaka. Cerita Liwat mengambarkan Otak MAdewy yang penuh dengan Najis .

Anonymous said...

Anon 11.36am

Kalau tak ada fakta nak dihujjahkan, dok diam2 sahaja. Bila cakap kosong nampak sangatlah kebodohan anda.

Bangan betul.

Anonymous said...

Nyanyuk mamat peminat lobang jubur tu...inshaallah kau akan masuk penjarang Kajang atau sg buluh..aminnnnn.