Friday, October 11, 2013

Harakah Daily Guna Marina Mahathir Untuk Pulih Imej Lim Guan Eng


Apakah PAS ingin menggunakan foto yang memaparkan KM Pulau Pinang Lim Guan Eng duduk bersebelahan dengan Marina Mahathir sebagai publisiti untuk memulihkan imej Lim Guan Eng?

Baca laporan, Harakah Daily berhubung foto di atas;
Anak perempuan kesayangan Mahathir, Datin Paduka Marina Mahathir kelihatan bersama-sama dengan dengan Ketua Menteri Pakatan Rakyat Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng dalam satu Persidangan Pelajar Antarabangsa 2013 anjuran KDU di Traders Hotel, Pulau Pinang pagi ini 10hb Oktober 2013.

Bukannya tidak tahu akan perangai para pengkagum Mahathir ni bila bertindak dan berbicara .. jenis pakai kepala lutut untuk berfikir gunakan otot untuk berhujah.

Jenis baka babarian.

Selama ini macam-macam puak babarian melabelkan  YAB Lim Guan Eng .. dari anti Islam dan Melayu kepada sampailah nak wujudkan Kristian sebagai agama rasmi.
Tampak bahawa calon yang dikedudukan ke5 dalam pemilihan CEC DAP itu, cuba dipulihkan dan diperkukuhkan imejnya, malah diangkat oleh Harakah sebagai bukan anti Islam dan Melayu.

10 comments:

Anonymous said...

SAMPAI BILA LAH HARAKAH NAK JADI BARUA DAP.
JAGA LAH SIKIT MARUAH DIRI.........MARUAH PARTI ISLAM.

Anonymous said...

Susah sangat kah orang UMNO nak terima kenyataan yang Marina Mahathir ni pro pembangkang.

Alfie

Anonymous said...

LGE PN SBLM NIE ADE DLM PROGRAM SAME PEMIMPIN BN...XKN TU PN NK DIPOLTIKKAN...BERPOLITIK SMPI DH XBOLE NK JOIN MNE2 PROGRAM DH KE??

Anonymous said...

Sebenar nye Guan Eng ni macam tepaksa jer sebab program tu di Penang. Marina pun tepaksa jugak kot..

Yg heran puak PAS ni yg sanggup defend Guan Eng. Tanpa DAP, PAS tak boleh hidup. Sebab asyik dok kutuk melayu UMNO jer, melayu pun dah mula benci PAS!!! huhuhu

Anonymous said...

PAS dan golongan Islam/Melayu liberal BONGKAK sanggup sokong si KAPIR HARBI laknat dr. puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR yg. asyik MENYERANG MENGHINA Islam/umatnya tak habis-habis, termasuk KALIMAH ALLAH utk dipergunakan kaum Kristian?! Bahkan PENGHINAAN ke atas Allah SWT ini diperjuangkan oleh si guan eng-HARAM-JADAH pada "Christmas Eve" pd. 24 Dis. - malam menyambut kelahiran Jesus, jelmaan tuhan Kristian mereka ke dunia ini?! Apa punya BALA ini! Dan juga si DAPBANGKAI begitu berani sekali menghina Tabung Baitulmal S’wak (TBS) dan juga di Sabah, Mufti Sabah (yg. akan diheret ke mahkamah Adat Sabah. oleh si kadazan KAPIR - mcmlah Sabah Kristian Kadazan-Murut punya; makin naik muka!), hanya kerana menyarankan umat Islam bersatu sbg. kaum Melayu; supaya senang menentang MUSUH ISLAM! Sedangkan gereja Katholik pula bebas MENGKRISTIANkan Kalimah Allah kita, di NEGARA ISLAM kita ini!

Malangnya PAS makin diJAHANAMkan si MUSUH ISLAM/MELAYU yg. makin berlambak dlm. PAS! Lihat artikel BERNAS dr. peguam Zulkifli Noordin di http://zul4kulim.blogspot.de/2013/10/pembela-kalimah-tauhid.html, 09 October 2013, PEMBELA KALIMAH TAUHID:

ALLAH Putera? Na'uzubillah
ALLAH swt telah berfirman didalam Surah Al-Maidah 54-56:

"Wahai orang beriman! Sesiapa diantara kamu murtad (berpaling daripada agamanya), maka ALLAH akan mendatangkan satu kaum yang dicintai ALLAH dan mereka pula mencintai Nya, yang bersifat lemah lembut terhadap sesama Islam, dan bersifat tegas keras terhadap orang kafir, dan mereka berjihad (dengan berjuang bersungguh-sungguh) ke jalan ALLAH, dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela.

Demikian itu adalah limpah kurnia ALLAH yang diberikan Nya kepada sesiapa yang dikehendaki Nya, ALLAH Maha Luas limpah kurnianya, lagi Maha Mengetahui.

Sesiapa yang menjadikan ALLAH, Rasul Nya serta orang beriman sebagai penolongnya, maka sesungguhnya golongan inilah, ( disebut dengan gelaran Heezbullah), yang berpegang kepada tali ALLAH lah yang pasti menang".

Salam 2 all.

Pejabat Pendaftar Mahkamah Rayuan Malaysia telah mengeluarkan notis memaklumkan bahawa keputusan kes kalimah ALLAH telah ditetapkan pada hari Isnin, 09 Zulhijjah 1434 bersamaan dengan 14 Oktober 2013 jam 09.00 pagi di Mahkamah Rayuan, Kompleks Istana Kehakiman,Putrajaya.

Seperti yang kita semua sedia maklum, Kerajaan Malaysia telah memfailkan rayuan terhadap keputusan YA Hakim Datuk Lau Bee Lan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang telah pada 30 Dis 2009 membenarkan permohonan Titular Archbishop Kuala Lumpur untuk pihak gereja dan kristian menggunakan kalimah ALLAH dalam penerbitannya The Herald.

Keputusan ini memberi implikasi yang serius kerana dengan kebenaran itu, maka pihak gereja dan pihak kristian boleh menggunapakai kalimah ALLAH dalam apa bentuk sekalipun dalam melaksanakan dan menjalankan agama dan kefahaman mereka.

Dalam bahasa ringkas, perintah Mahkamah Tinggi itu membawa implikasi membenarkan kristian menggunapakai kalimah ALLAH dalam bentuk kefahaman triniti tiga-dalam-satu iaitu ALLAH Bapa, ALLAH Putera & ALLAH Ruh Suci!

Perbicaraan rayuan tersebut telah didengar sehari suntuk dihadapan panel Hakim Mahkamah Rayuan dipengerusikan oleh YA Hakim Datuk Apandi Ali yang bersidang bersama YA Hakim Datuk Zawawi dan YA Hakim Datuk Abdul Aziz pada 10 Sept 2013.

Sesungguhnya keputusan Mahkamah Rayuan yang dijadualkan pada 24 Okt 2013 ini sangatlah penting bagi umat Islam.

Teruskan membaca.....

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).


Anonymous said...

PEMBETRULAN: (perenggan pertama)

PAS dan golongan Islam/Melayu liberal BONGKAK sanggup sokong si KAPIR HARBI laknat dr. puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR yg. asyik MENYERANG MENGHINA Islam/umatnya tak habis-habis, termasuk KALIMAH ALLAH utk dipergunakan kaum Kristian?! Bahkan PENGHINAAN ke atas Allah SWT ini diperjuangkan oleh si guan eng-HARAM-JADAH pada "Christmas Eve" pd. 24 Dis. - malam menyambut kelahiran Jesus, jelmaan tuhan Kristian mereka ke dunia ini?! Apa punya BALA ini!

Dan juga si DAPBANGKAI begitu berani sekali menghina Tabung Baitulmal S’wak (TBS) dan juga di Sabah, Mufti Sabah (yg. akan diheret ke mahkamah Adat Sabah. oleh si kadazan KAPIR - mcmlah Sabah itu, Kristian Kadazan-Murut punya; makin naik muka!), hanya kerana menyarankan umat Islam bersatu sbg. kaum Melayu; supaya senang menentang MUSUH ISLAM! Sedangkan gereja Katholik pula bebas MENGKRISTIANkan Kalimah Allah kita, di NEGARA ISLAM kita ini!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Semua itu adalah gerak kerja Dr Mahathir. Perancangan politik beliau memang amat dikagumi. Beliau ingin menguasai politik dan ekonomi negara. Beliau membuat segala perancangan dengan teliti samada dalam UMNO dan BN dan juga dipihak PR. Jangan kita merasa harian kelak 1 hari nanti Dr Mahathir akan berkerjasama kembali untuk menguasai politik dan ekonomi Malaysia. kedua dua manusia ini adalah perosak bangsa melayu.

Anonymous said...

Kasihan pd tun m dr siti hasmah dan mukhriz bila melihat marina yg semakin liberal dan perasan diri hebat.marina sentiasa menonjolkan diri bersama golongan yg meragukan dan kontroversi spt sis, bersih , irene fernandez, amina wadud, mengaku ambiga adalah idolanya(astaghfirullah,walhal ambiga memperjuangkan lgbt,murtad ,'bersih' yg kotor),nurul izzah dan juga memberi sokongan kepada mislina mustafar yg meragukan pendirian agamanya.tidak pula kelihatan marina bersama pemimpin umno hatta dgn mukhriz.marina sinis dan pandang rendah pd pemimpin umno dan para ulamak.sibuk dgn program aids yg pd asasnya dibawa oleh golongan penagih dan homoseks dokongan selebriti barat.sepatutnya sbg anak pm yg hebat marina memperjuangkn golongan miskin atau terbiar.kasihannya pd tun m dsn mukhriz.aura melayu islam tiada pd marina hingga anak perempuannya pun bersekolah rendah dan tinggal di asrama golongan kafirin di london kerana berpendapat pendidikan di msia terlalu jumud.entah di mana silapnya marina mahathir ni!

Anonymous said...

Memang betul Harakah Daily kata Lim Guan Eng bukan anti-Islam......tu sebabnya dia menyokong perlaksanaan hukum hudud oleh PAS dulu. Tengok......mana pernah DAP bantah hudud. Memang PAS sudah bejaya mentarbiyahkan Islam kepada DAP. Alhamdulillah.....syabas.

usin said...

pasal maruah, toksah tanya harakah. sejak asal harakah diterbitkan, maruah memang tak ada dalam polisi. cuma polisi tambahan ialah jadi barua dap.