Thursday, April 5, 2012

Khalid Ibrahim Mengaku Didepan Pengundi-Pengundinya di Kuala Selanor - "Bila Anwar cakap itu tak betul, saya kena akur. Saya tak ada kuasa"


Dalam menjawab kedudukan DS Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Selangor yang dipertikaikan oleh Ketua Pembangkang DUN Selangor Dato' Satim Diman dan bekas MB Selangor Dr Khir Toyo, MB Selangor TS Khalid Ibrahim mengambil peluang untuk menempelak Satim dan Khir.

Khalid membandingkan Satim dan Khir dengan Anwar, walhal kedua-dua pembangkang dalam DUN Selangor itu tidak pun meminta jawatan Penasihat Ekonomi Selangor. Mereka cuma mempertikai kedudukan dan keperluan Anwar yang duduk di kerusi itu serta mempunyai overhead untuk pejabat dan staf untuk jawatan tersebut. Khabarnya banyak juga amaun yang dibelanjakan untuk penyelenggaraan pejabat Penasihat Ekonomi itu.

Anwar digambarkan oleh Khalid sebagai berpengalaman sebagai Menteri Kewangan Persekutuan selama 5 tahun, walhal Khalid mungkin terlupa yang Khir pula punya pengalaman hampir 8 tahun sebagai MB yang pada masa yang sama memegang portfolio kewangan di Selangor.

Jawapan Khalid lebih banyak merapu dan komunikasinya dalam interaksi dengan pendengar-pendengar ucapannya, jelas terganggu. Ini mungkin didorong oleh kegagapan semulajadinya dan menjadikan komunikasi tersebut menjadi tidak berkesan.

Dengar kenyataan Khalid pada minit 3:28 video di bawah.

No comments: