Saturday, April 7, 2012

Khalid Ibrahim Makin Tak Senang Duduk Dengan Portfolio Agama Yang Dipegangnya - Masjid Di Kawasan DUN Sendiri Bergolak

MB Khalid Ibrahim yang juga Pengerusi Portfolio Agama Islam semakin tak senang duduk. Mesyuarat Khas Pencalonan Jawatankuasa Masjid di Selangor yang rancak berjalan, telah menerbitkan pertikaian di beberapa masjid.

Malah yang lebih mencabar bagi Khalid, ialah kekecohan yang berlaku di Masjid Nurul Iman yang terletak di dalam kawasan DUNnya.

Pertikaian di masjid berkenaan, telah dibawa ke pengetahuan media.

KUALA SELANGOR 6 April - Ahli-ahli kariah Masjid Nurul Iman, Kampung Ijok di sini meluahkan rasa tidak puas hati kerana hak mereka untuk mengundi calon nazir bagi sesi 2012-2015 pada 4 April lalu melalui amalan demokrasi dinafikan pihak Pejabat Agama Islam Daerah (PAID) Kuala Selangor.

Mereka mendakwa pemilihan nazir yang selama ini dilakukan secara pengundian dengan cara mengangkat tangan oleh ahli-ahli kariah telah ditukar kepada pemilihan yang dibuat sendiri oleh pihak PAID.

Menurut calon nazir sesi 2012-2015, Mohamad Afandy Mohd. Dahalan, pihaknya mempertikaikan mengapa pengundian secara telus yang telah diamalkan selama ini ditukar kepada pemilihan secara terus oleh PAID. - [Utusan]

1 comment:

MegaBidaman said...

salam, mohon x-change link.
bidaman.blogspot.com